προς όλους τους ΜΗ τακτικούς θαμώνες (οι τακτικοί καταλάβανε από μόνοι τους)

Nick Demou ndemou at gmail.com
Sat May 27 23:37:34 EEST 2006

ΟΚ, εγώ το πήρα απόφαση ο chameleon δεν έχει καμιά ελπίδα να
συμετάσχει σαν φυσιολογικό μέλος της λίστας. Έχει επειδήξει
εντυπωσιακή έλειψη σεβασμού προς όλους μας. Είναι δύσκολο να
αντιληφθήτε πόσο εντυπωσιακή χωρίς να διαβάσετε ένα σωρό emails που
έχει στήλει. Για να σας γλιτώσω από τον κόπο όμως αρκεί να διαβάσετε
το παρών. Για να μην νομίζετε ότι δεν προσπαθούμε να του εξηγήσουμε
και ευγενικά ότι ο τρόπος που συμπεριφέρετε είναι ανάρμοστός (γιατί
ψυχρά έχουν προσπαθήσει πολλοί) παραθέτω το παρακάτω. Πρόκειτε για ένα
email το οποίο έστειλα προσωπικά στον chameleon στις 8 Μαΐου (απο
ευγένια δεν το έστειλα τότε στην λίστα). Πιαθνότατα και άλλα μέλη
έχουν προσπαθήσει να του δείξουν ότι δεν φέρετε ευγενικά και με
σεβασμό. Δυστηχώς όμως από ότι φένεται οι προσπάθιες μας δεν έπιασαν
και πολύ τόπο. Να σημειώσω πως ο chameleon δεν θεώρησε καν αναγκαίο να
απαντήσει στο email αυτό που του έστειλα προσωπικά ενώ απαντά επιμελώς
και εκτενώς σε κάθε αναφορά, λέξη ή υπονοούμενο που ίσως, κάποτε,
μπορεί και να απευθυνόταν δημόσια σε αυτόν.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ "ΣΑΥΡΑ"

Το Σεπτέμβρη στο χωρίο μου μαζεύτηκαν οι παραγωγοί μπύρας (είμαι από
την Βαυαρία) και κάναν μια γιορτή μπύρας ανοιχτή για το κοινό. "Δωρεάν
μπύρα για όλους" έγραφε η επιγραφή στην είσοδο και όπως καταλαβαίνεις
είχαμε πολύ κόσμο. Την δεύτερη μέρα ήρθε ένας τύπος που τον εαυτό του
αποκαλούσε "κος Σαύρας". Το όνομα το κακό σου έφερνε στο νου αλλά δεν θέλαμε
αγενείς να φανούμε σε έναν ξένο που μπορεί και την καλύτερη γνώμη να
'χε για μας. Με το που πέρασε που λες την είσοδο ο Σαύρας φώναζε για
το πόσο δυσαρεστημένος είναι που δεν βρίσκει μια μπύρα της προκοπής
και πόσο πιο ωραία ήταν η ζωή του όταν έπινε κρασί. Μετά όμως έλεγε πως
κρασί άλλο δεν ήθελε να πίνει γιατί ήταν πολύ ακριβό. Επειδή επίσης
καυχιόνταν πως πολύ επιδέξιος σε πολλές τέχνες ήταν μας
αποκάλυψε πως τα 'χε καταφέρει να κλέψει πολλά βαρέλια κρασί από
κάποιους παραγωγούς.
Τότε μάλιστα δυο τρεις δικοί μας παραγωγοί κοκκίνισαν και σφύξαν τις
γροθιές αλλά ο Δήμαρχος τους παρακάλεσε να μην χαλάσουν τη γιορτή.
Επειδή όμως κατά πως φαίνεται εκτός των άλλων και τεμπέλης ήτανε, είχε
από καιρό βρει
άλλο τρόπο από τις κλοπές  για να πίνει τσάμπα: από πανυγήρι σε πανυγήρι της
Βαυαρίας γυρίζε κι έπινε απ' το πρωί ως το βράδυ. Μόνο που στη Βαυαρία κανείς
κρασί δεν έφτιαχνε κι ούτε γιορτές κρασιού ως εκ τούτου κάνανε.
Επίμονος όμως αυτός ζήταγε να δοκιμάσει μια μία όλες τις μπύρες αλλά
μετά από κάθε κέρασμα έφτυνε την μπύρα και έβριζε την ατυχία του που
και τούτη η μπύρα ουδεμία σχέση είχε με το καλό του το κρασί. Όταν ο
παραγωγός που τον κέρναγε αντιδρούσε κι απαριθμούσε τις αρετές της
παραγωγής του τον μεμφόταν για την λιγοστή του γνώση σχετικά με τις
ανώτερες γεύσεις άλλων ποτών (του κρασιού που στον ίδιο άρεσε δηλαδή)
και του λεγε πως αν λίγο περισσότερα ήξερε από γεύσεις δεν θα
ταλαιπωρούσε μεγάλους κρασοπότες σαν τον ίδιο με τόσο κατώτερα
κεράσματα σπαταλώντας το χρόνο και των δύο. Μετά πέρναγε από άλλους
παραγωγούς και πότε τους ζητούσε βοήθεια για το πως μπορεί να παράγει
στο σπίτι του μπύρα ανώτερης ποιότητας (αν γίνεται επιπέδου κρασιού)
και πότε τους χλεύαζε για την ποιότητα της μπύρας που οι ίδιοι
φτιάχνανε. Η συμπεριφορά αυτή του Σαύρα συνεχίστηκε για 3 μέρες.
Παρόλο που πολλοί δυσανασχέτησαν και παραπονέθηκαν ο πρόεδρος του
χωριού δεν ήθελε να τον διώξει με το ζόρι γιατί αφενός ήταν πολύ
δύσκολο να περιορίσουν την είσοδο στον χώρο (δεν το είχαν προβλέψει
μιας και όπως σου είπα η γιορτή ήταν ανοιχτή στο κοινό και η μπύρα
δωρεάν) και αφετέρου κάποιοι τουρίστες που δεν είχαν παρακολουθήσει
την συμπεριφορά του Σαύρα δεν θα καταλάβαιναν για πιο λόγο τον
διώχνουν και μπορεί να νόμιζαν ότι στο χωρίο μας  είμαστε αφιλόξενοι.

Ο παπάς του χωριού προτιμούσε κι αυτός το κρασί (μας έλεγε ότι είναι
ευλογημένο από το θεό) και στην αρχή είχε κάνει μια ζεστή κουβέντα με
τον Σαύρα για τις αρετές του. Την 4η μέρα της γιορτής όμως έπιασε τον
Σαύρα από το μανίκι και τον τράβηξε παράμερα για να του πει όπως έμαθα
τα εξείς:

"Σαύρα, κι εσύ κι εγώ προτιμούμε το κρασί από την μπύρα. Εγώ έχω τους
λόγους μου κι εσύ θα έχεις τους δικούς σου που τους σέβομαι κι ας μην
τους ξέρω. Οι χωρικοί μου, που τους αγαπάω σαν παιδιά μου, όμως
προτιμούν την μπύρα. Για ποιους λόγους την προτιμούν  δεν καταλαβαίνω
πάντα αλλά επίσης τους σέβομαι γιατί οι χωρικοί μου ποτέ δεν μου
επέβαλαν να αλλάξω το κρασί με μπύρα ούτε στο σπίτι μου ούτε στην
εκκλησία. Οι άνθρωποι αυτοί μαζεύτηκαν εδώ γεμάτη χαρά να απολαύσουν
την μπίρα που τόσο προτιμούν και να μάθουν ο ένας από τον άλλο μυστικά
για να κάνουν την μπύρα τους ακόμα πιο νόστιμη. Για καλή μας τύχη
άφησαν την πόρτα ανοιχτή σε όλους όσους θέλουν να δοκιμάσουν την μπύρα
τους και τίποτα δεν χρεώνουν για να μας δώσουν όση κι αν ζητήσουμε. Αν
μάλιστα σε κάποιον μια συγκεκριμένη μπύρα αρέσει, πολλοί χωρικοί με
χαρά του αποκαλύπτουν τα μυστικά για να τη φτιάχνει στο σπίτι του.
Φυσικά όλοι τα ίδια γούστα δεν έχουν και πολλοί ξένοι πέρασαν που η
τοπική μπύρα δεν τους ευχαρίστησε τον ουρανίσκο. Από αυτούς μερικοί
ευχαρίστησαν για το κέρασμα και αμέσως φύγαν. Μερικοί ευχαρίστησαν και
μετά με συστολή ανέφεραν στον παραγωγό μας τι νόμιζαν ότι θα πρεπε να
αλλάξει για να βελτιώσει τη γεύση. Μερικοί ευχαρίστησαν κι έπειτα αν η
κουβέντα, η παρέα και το ποτό είχαν απλώσει το μανδύα οικειότητας που
απαιτείτε δεν έκρυψαν πως όσες μπύρες κι αν δοκίμασαν ήταν  το κρασί
που τους είχε κλέψει την καρδιά. Μάλιστα όταν κι οι χωρικοί μου απ'
την πλευρά τους δείξανε σεβασμό και καλή διάθεση τους απαρίθμησαν τα
προτερήματα που βρήκαν στο κρασί - γιατί νόημα δεν έχει να μιλάς για
γούστα σ' ανθρώπους που καχύποπτα σε κοιτάνε. Εσύ όμως τέκνον μου δεν
έχεις δείξει κανέναν σεβασμό στις προτιμήσεις αυτών των ανθρώπων κι
όλη μέρα τους αποπέρνεις. Τις γεύσεις που γλυκές σ' αυτούς φαίνονται
πικρές εσύ τις παρουσιάζεις την ίδια ώρα που την ίδια γεύση ζητάς να
δοκιμάσεις ξανά και ξανά. Τους κόπους που κάνουνε ανεπαρκείς ή
ανούσιους την ίδια ώρα που των κόπων τους το απόσταγμα επίσης ζητάς να
δοκιμάσεις ξανά και ξανά και την ίδια ώρα που τις μεθόδους τους ζητάς
να μάθεις. Θέλω γι' αυτό να φύγεις και να αφήσεις ήσυχο το πημνείο μου
αφού δεν έμαθες ακόμα πως να μιλάς με σεβασμό σ' αυτούς που αντίθετη
γνώμη έχουν. Και να ξέρεις πως πολύ ντρέπομαι που τις δικές μου
προτιμήσεις προασπίζεις με τρόπο τόσο ποταπό κι αταίριαστο σε αυτές. "

και μετά από όλα αυτά ο chameleon το χαβά του...

Βγάλτε εσείς τα συμπεράσματά σας για το αν είναι απελπιστικά επιπόλεος
ή ανεδής βλάκας ή troll εγώ έχω μόνο μια περιέργία: στο gmail πως
μπορείς να μπλοκάρεις όλα τα email που έχουν στο from: ή στο to: ή στο
cc: κάποιο συγκεκριμένο email (είναι και πολά τα ρημάδια)?