"Linux plaintext" partition

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat May 27 00:52:35 EEST 2006

On 2006-05-26 22:22, Θοδωρής Λύτρας <aspirin at myrealbox.com> wrote:
> [...]
> από όλα τα άλλα στο οτι εμπεριέχει το ίδιο ένα partition table,
> δηλαδή είναι μια δεύτερη "δομή" μέσα στην πρώτη.
>
> Δοκίμασα μάλιστα και έκανα cat /dev/hda3 > dummy.txt , με
> αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένα αρχείο μεγέθους ~200MB (όσο και
> το partition). Ανοίγοντας το με το vi, δε βγάζει νόημα, αλλά
> εδώ και εκεί έχεi κομμάτια text. Π.χ. κάπου έχει ένα init
> script, κάπου αλλού φορτώνει modules στο
> /lib/modules/k3-harpy2-alsa-105/, και κάπου γράφει για kernel
> version=2.4.26ELS-K3 και κάτι για Red Hat Linux 7.3!!! Έχει
> επίσης πολλά κομμάτια που νομίζω είναι XML, με διαφόρων λογιών

Δεν είναι text αρχείο.  Σε ορισμένα σημεία του ίσως να βλέπεις τα
δεδομένα από τα data blocks των αρχείων τα οποία ΠΕΡΙΕΧΕΙ αυτό το
image, αλλά σίγουρα δεν είναι text αρχείο.

Επειδή σε ορισμένα Linux (δεν ξέρω ποιο distribution έχεις εσύ)
οι default ρυθμίσεις του vi είναι λίγο βλαμμένες και μπορεί να
έχουν ήδη αλλάξει το image, πάρε πάλι ένα image και χρησιμοποίησε
τα εργαλεία που αφορούν δίσκους πάνω σε αυτό απευθείας.

> Ακόμη κι αν δε γίνεται να προσαρτηθεί απευθείας το /dev/hda3,
> μήπως υπάρχει κάποιος τρόπος να διαβάσω το προκύπτον αρχείο σαν
> να ήταν κανονικό filesystem? Νομίζω κάπως γίνεται να προσαρτάς
> filesystems που βρίσκονται σε απλά αρχεία. Ή μήπως με εμποδίζει
> ο τύπος του filesystem αυτού?

Τέλεια.  Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το "fdisk" πάνω στο image και
να κάνεις loop mount αυτά που έχει μέσα.

    http://edseek.com/~jasonb/articles/linux_loopback.html