"Linux plaintext" partition

Raoul raoul at raoul.shacknet.nu
Sat May 27 00:46:06 EEST 2006

On Fri, 2006-05-26 at 22:22 +0300, Θοδωρής Λύτρας wrote:

> Ακόμη κι αν δε γίνεται να προσαρτηθεί απευθείας το /dev/hda3, μήπως υπάρχει
> κάποιος τρόπος να διαβάσω το προκύπτον αρχείο σαν να ήταν κανονικό
> filesystem? Νομίζω κάπως γίνεται να προσαρτάς filesystems που βρίσκονται σε
> απλά αρχεία. Ή μήπως με εμποδίζει ο τύπος του filesystem αυτού?

Αν και δεν είμαι ειδικός επί του θέματος, νομίζω πως η διαδικασία
προσάρτησης ενός filesystem που περιέχεται σε αρχείο είναι όπως
παρακάτω:

1) Σώζουμε το partition hda3 σε αρχείο:
dd if=/dev/hda3 of=mypart.img

2) Στη συνέχεια ελέγχουμε ποιο loop device είναι ελεύθερο (ίσως περιττό)
losetup -f

3) Δημιουργούμε ένα association μεταξύ του ελεύθερου loop device (ας
πούμε ότι το ελεύθερο είναι το /dev/loop0) και του αρχείου που περιέχει
το partition
losetup /dev/loop0 mypart.img

4) Προσαρτούμε το αρχείο σε έναν κατάλογο με το mount, αλλά θα πρέπει να
υπάρχει υποστήριξη για το συγκεκριμένο filesystem

Η αντίστροφη διαδικασία:
umount ...
losetup -d /dev/loop0

Αν είναι κάτι λάθος ή αν υπάρχει καλύτερος τρόπος, παρακαλώ ας με
φωτίσει κάποιος.