παρουσίαση του linux σε αρχάριους

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun May 21 22:06:47 EEST 2006

On 2006-05-20 02:56, Θοδωρής Λύτρας <aspirin at myrealbox.com> wrote:
> Στις Παρασκευή 19 Μάιος 2006 16:45, ο/η Chameleon έγραψε:

> Δηλαδή ρε φίλε ένας χρήστης τέτοιος "που δεν ξέρει και πολλά
> πράγματα" μπορεί να εγκαταστήσει Windows σε καθαρό υπολογιστή
> μόνος του? Δε χρειάζεται καν να παρουσιαστεί πρόβλημα. Απλά δεν
> μπορεί.

Οχι δαγκωτό.  Αν μπορούσε, τότε δε θα χρειάζοταν:

    - Να τα βρίσκει προεγκατεστημένα όλα

    - Να παίρνει τηλέφωνο τον κολλητό του, που "ξέρει μωρέ από
      κουμπιούτερ λίγο", να του τα ξαναπεράσει κάθε φορά που
      κολλάει κάποιο ιό, spyware, adware, κλπ. κοκ.

    - Να του δείξει κάποιος 80 φορές πως να κάνει μετονομασία
      αρχείων

    - Να του μάθει κάποιος άλλος, τουλάχιστον 200 φορές, από την
      αρχή κάθε φορά:

         * γιατί το drag & drop είναι πανέμορφος τρόπος να τα
           κάνει όλα μπουρδέλο με τον Windows Explorer

        * πώς τελικά μπορεί να κάνει copy ένα αρχείο σε άλλο
           φάκελο, κατάλογο, οτιδήποτε

        * ότι τα CD-ROM, όσο και να θέλει η Microsoft να πείσει
           το σύμπαν για το ανάποδο, γράφονται μια φορά και δεν
           είναι απλά 'όμορφες, γυαλιστερές δισκέττες'

    - Να εγκαταστήσει κάποιος άλλος τους οδηγούς για την κάρτα
      ήχου, την κάρτα VGA, το USB stick του, τη φωτογραφική
      μηχανή, κλπ κλπ κλπ. [συνεχίστε εδώ με μια τεράστια λίστα
      από gadgets που είναι πανέμορφα, λειτουργικότατα και
      ιδιαίτερα χρήσιμα, αλλά ποτέ δεν θα καταφέρει ο ``Απλός
      Χρήστης'' να τα στήσει μόνος του, ακόμα κι αν αυτό απαιτεί
      απλά μια σειρά από κλικ σε έτοιμα "Επόμενο...",
      "Επόμενο...", "Επόμενο..." πλαίσια διαλόγου]

> Και επειδή με τα Windows κάθε λίγους μήνες χρειάζεσαι
> επανεγκατάσταση (αντίθετα με το linux), κάθε τρείς και λίγο με
> φωνάζουν όλοι οι φίλοι μου να τους τα ξαναπεράσω, γιατί ο
> υπολογιστής τους σέρνεται... Ή λέω ψέματα?

Οχι.  Ακριβώς το ίδιο μου ζητάνε κι εμένα.

> Να σταματήσουμε επιτέλους να λέμε μ*λ*κίες και να πούμε την
> αλήθεια: το linux για τον απλό/αδαή χρήστη είναι πολύ πιό
> εύκολο από τα windows.  Άλλοι είναι οι δύο λόγοι που δεν
> χρησιμοποιούμε όλοι στο desktop μας linux:
>
> (1) Το windows μας το δίνουν προεγκατεστημένο
>
> (2) Οι παλαιότεροι πλήν αδαείς χρήστες έχουν ήδη μάθει να τα
> κάνουν όλα πατώντας συγκεκριμένα κουμπάκια σε συγκεκριμένη
> έκδοση των windows. Δυστυχώς τώρα με το migration στα Vista
> προμηνύεται για αυτούς μεγαλύτερη ταλαιπωρία ακόμη κι απ'ότι θα
> είχαν με ένα linux migration.

Αληθές.  Η τρανταχτή απόδειξη για αυτό το "παπαγαλίστικο" στυλ
"εκμάθησης" είναι οι μπελάδες στους οποίους μπαίνει η πλειοψηφία
των χρηστών κάθε φορά που βγαίνει νέα έκδοση του Microsoft Clip
Art Gallery.  Μόλις αλλάξει λίγο το μενού, το 95% των ανθρώπων
μέσης έως μεγάλης ηλικίας που έχω συναντήσει εγώ παθαίνουν σοκ.

- Γιώργος