root password reset

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Thu May 18 14:23:33 EEST 2006

On Thursday 18 May 2006 14:14, Konstantinos Togias wrote:
> Redhat Specific είναι αυτή συμπεριφορά δηλαδή;

Δεν ξέρω. Θυμάμαι σε RedHat 5.x, 6.x (τουλάχιστον) να έχει αυτήν τη
συμπεριφορά. Μπορεί και να το αλλάξανε πλέον, γιατί θυμάμαι κάποια
ψευτο-security guides να κράζουν τη RedHat για αυτό το λόγο.

> Αλλά μου
> φάνηκε φυσικό. Σε single mode είναι προφανές ποιος χηστης θέλεις να
> κάνει login...

Όχι πάντα. Μπορεί να θέλω να κάνω login σε άλλο χρήστη για πολλούς και
διάφορους λόγους.

Π.χ: Μπορεί να είναι customized διανομή με disabled το root και
βασισμένη στο sudo.

> Γιατί να ρωτάει για password?

Εμμ ... για ευνόητους λόγους ίσως ?

> Αφού έτσι κι αλλιώς αν
> έχει πρόσβαση στο prompt του lilo κάποιος μπορεί να δώσει
> init=/bin/bash και να μπεί σαν root.

Αυτό είναι άλλη ιστορία, άλλου παπά ευαγγέλιο και αλλουνού πρόβλημα.

Μπορεί να μην έχω καν lilo, μπορεί να έχω έναν custom-made boot loader
που επιτρέπει single αλλά όχι init=/bin/sh

Μπορεί ο administrator του μηχανήματος να θέλει να προσθέσει στο menu
του lilo/grub ένα extra option για να bootάρει σε init 1 (για δύσκολες
ώρες) κλπ κλπ ....

Μπορεί να πρέπει όταν κάποιος δώσει telinit 1 στο shell και ενώ είχε ήδη
μπεί σε init 3/4/5 με privileges, για κάποιον επίσης συγκεκριμένο λόγο
να ξαναβγάλει login.

Γενικώς το να έχεις περισσότερους τρόπους για passwordless login δεν
είναι και τόσο καλό για το security.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?