Πολυτονικό στο KDE ( ήταν Πολυτονικά στο =?iso-8859-7?b?IPDr5+r08e/r/OPp7w==?=)

Spiros Georgaras sngeorgaras at otenet.gr
Tue May 9 16:23:51 EEST 2006

On Monday 08 May 2006 16:49 Θοδωρής Λύτρας wrote:
> Καλησπέρα σε όλους!
>
> Έχω εγκαταστήσει κάποιες ελληνικές πολυτονικές truetype γραμματοσειρές
> (athena, MgOpenCanonica, κτλ) και μου δουλεύουν μια χαρά. Δεν ξέρω όμως πως
> να γράψω πολυτονικά, και συγκεκριμένα στα X. Πρέπει να προσθέσω κάτι στο
> section "Keyboard" του xorg.conf? Η χρειάζεται κάτι πιο περίπλοκο? Έχει
> ασχοληθεί κανείς με το θέμα για να με παραπέμψει στις σχετικές πληροφορίες?
>
> Ευχαριστώ πολύ!
> Θοδωρής Λύτρας

Καλό μεσημέρι σε όλους
Έχω ετοιμάσει κάποιες οδηγίες για εναλλαγή πληκτρολογίου από μονοτονικό σε
πολυτονικό (και αντίστροφα) για KDE. Η αλλαγή γίνεται με χρήση της εντολής
setxkbmap, αλλά αντί να δίνεται κάθε φορά από κονσόλα, συσχετίζεται με ένα
πλήκτρο (καλύτερα συνδυασμό πλήκτρων). Εφαρμόζοντάς τις, θα έχετε:
  οπτική ειδοποίηση κάθε φορά που αλλάζετε το πληκτρολόγιο
  αλλαγή με Win+F1,Win+F2 (αυτά μπορείτε να τα αλλάξετε σε ότι σας βολεύει)
  καμία αλλαγή στον τρόπο αλλαγής από αγγλικά σε ελληνικά (και αντίστροφα)
  δύο διαθέσιμες διατάξεις πληκτρολογίου κάθε φορά - αγγλικά/ελληνικά
(μονοτονικό/πολυτονικό)

Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, ενημερώστε με
Μπορεί να γίνει κάτι αντίστοιχο για το gnome; Αν ναι, ίσως θα μπορούσαμε να τα
συνδυάσουμε για να είναι πιο ολοκληρωμένο το θέμα

-----
Πάμε στο Κέντρο ελέγχου > Περιοχή & Προσιτότητα > Ενέργειες εισόδου

Πατάμε 'Νέα ενέργεια'
Στην καρτέλα 'Γενικά' εισάγουμε τα ακόλουθα:
  Όνομα ενέργειας: Μονοτονικό πληκτρολόγιο
  Σχόλιο: Εναλλαγή σε μονοτονικό πληκτρολόγιο
  Τύπος ενέργειας: Συντόμευση πληκτρολογίου -> εντολή/URL (απλό)
Στην καρτέλα 'Συντόμευση πληκτρολογίου' εισάγουμε τα ακόλουθα:
  Επιλογή συντόμευσης πληκτρολογίου: Win+F1 (εδώ μπορείτε να βάλετε ότι σας
βολεύει)
Στην καρτέλα 'Ρυθμίσεις Εντολής/URL' εισάγουμε τα ακόλουθα:
  Εντολή/URL για εκτέλεση: setxkbmap us,gr -variant ,extended; kdialog
--passivepopup 'Μονοτονικό πληκτρολόγιο ενεργό' 1

Πατάμε 'Νέα ενέργεια'
Στην καρτέλα 'Γενικά' εισάγουμε τα ακόλουθα:
  Όνομα ενέργειας: Πολυτονικό πληκτρολόγιο
  Σχόλιο: Εναλλαγή σε πολυτονικό πληκτρολόγιο
  Τύπος ενέργειας: Συντόμευση πληκτρολογίου -> εντολή/URL (απλό)
Στην καρτέλα 'Συντόμευση πληκτρολογίου' εισάγουμε τα ακόλουθα:
  Επιλογή συντόμευσης πληκτρολογίου: Win+F2 (εδώ μπορείτε να βάλετε ότι σας
βολεύει)
Στην καρτέλα 'Ρυθμίσεις Εντολής/URL' εισάγουμε τα ακόλουθα:
  Εντολή/URL για εκτέλεση: setxkbmap us,gr -variant ,polytonic; kdialog
--passivepopup 'Μονοτονικό πληκτρολόγιο ενεργό' 1

Πατάμε 'Εφαρμογή' και είμαστε έτοιμοι

Σημειώση: Τα παραπάνω ισχύουν για SuSE, το οποίο απ' ότι φαίνεται, είναι το
μόνο που χρησιμοποιεί το gr αντί του el στη ρύθμιση του πληκτρολογίου. Αν
λοιπόν έχετε SuSE, θα πρέπει να αντικαταστήσετε το gr με el στις παραπάνω
εντολές setxkbmap.

--
Φιλικά
Σπύρος

Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει
ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν,

gpg key URL: http://users.otenet.gr/~geosp/gpg-kde-el.html