παρουσίαση του linux σε αρχάριους

Giannis Papadopoulos ipapadop at inf.uth.gr
Sun May 7 23:15:57 EEST 2006

Chameleon wrote:

> Η παρουσίαση θα πρέπει να αναφέρεται σε πολλά, όπως:
>
> 1. Πώς να βλέπετε ελληνικά.

Τόσο δύσκολο είναι πια; Σε slack, ubuntu, SuSE (όλα τελευταίας εσοδείας)
βλέπω μέχρι και κινέζικα με τα κατάλληλα fonts (Verdana fan here).

> 2. Πώς να κάνετε το alt-shift να δουλεύει.

Αλλάζετε πληκτρολόγιο γιατί μάλλον έχει χαλάσει. Ειδάλλως δουλεύει τέλεια.

> 3. Πώς να βλέπετε ελληνικά ονόματα αρχείων.

Προσαρτώντας το fs με την κατάλληλη κωδικοσελίδα ή χρησιμοποιώντας ένα
που υποστηρίζει unicode.

> 4. Πώς να βλέπετε το NTFS partition σας αν δεν ειστε root (γιατί μόνο ο
> root πρέπει να έχει πρόσβαση σε ένα NTFS partition, έτσι δεν είναι;! -
> kubuntu).

/etc/fstab:
/dev/sda6  /windows/temporary  ntfs
ro,users,gid=users,umask=0002,nls=utf8  0 0

> 5. Τι πρέπει να κάνετε αν η εγκατάσταση αποτύχει στο grub ή στο lilo και
> δεν μπορείτε να κάνετε boot με κανένα partition. (OpenSUSE)

Πάσο, μόνον εσύ έχεις πρόβλημα - μάλλον στο hardware.

> 6. Πώς θα παίξετε τις αγαπημένες σας ταινίες αν η διανομή που βάλατε δεν
> εγκατέστησε τον mplayer. (Kubuntu)

Τον κατεβάζετε ίσως;

> 7. Τι να κάνετε, αν κάποιοι έχουν μεταγλωτίσει το XMMS στα ελληνικά και
> η γραμματοσειρά που χρησιμοποιεί το πρόγραμμα αυτό δεν έχει ελληνικά
> glyphs.
> 8. Πόσες τούμπες, ανάποδες στροφές, κάμψεις και
> διαστάσεις-εκτάσεις-διαστάσεις-ανατάσεις πρέπει να κάνετε για να
> εγκαταστήσετε ένα νέο πρόγραμμα που ο package manager (τον λέω καλά;)
> δεν το έχει μέσα. (Αν είστε άτυχοι και δεν έχει installer).

Καμία... Εδώ και πολύ καιρό έβαζα mplayer, kkbswitch, gaim με μερικά
πατήματα: ./configure; make; make install

> Επίσης πρέπει να τονιστεί με ΚΕΦΑΛΑΙΑ οτι:
> Αν το modem σας δεν είναι σειριακό, πήρατε το μπούλο εκτός κι αν έχετε
> DSL modem με ethernet σύνδεση.

Ή δεν είναι WINmodem...

> Να τους πείτε επίσης οτι δεν υπάρχουν (πολλοί) ιοί στο linux και πως
> όσοι υπάρχουν είναι  ...unstable!

Αν βρήκες έναν τον θέλω...

> Να τους πείτε επίσης οτι μπορούν να τρέχουν και εφαρμογές Windows από
> Linux, αλλά μόνο στην περίπτωση που το Wine έχει εγκατασταθεί σωστά,
> κάτι που συνήθως αποφεύγεται να γίνεται στο Kubuntu, το οποίο προτιμά να
> μου πετάει ένα υπέροχο μύνημα λάθους (στην εγκατάσταση) το οποίο μιλάει
> για ένα μεγαλειώδες CRC πρόβλημα. Μην πω καμια κουβέντα σε αυτούς που
> μιλήσουν για χαλασμένο DVD ή image τώρα...

apt-get update έκανες;

> Α! πείτε τους ποσο πιο *αργο* είναι το φόρτωμα του linux σε σχέση με τα
> βαρύτερα Windows που υπάρχουν! (συμπεριλαμβάνω και το KDE αλλά όχι το
> χρόνο για το login)

Μην παίρνεις όρκο. Windows μετά από 9 μήνες: κοντά στα 1,5 λεπτά μέχρι
την οθόνη login και 1 λεπτό για πλήρες login. Linux με περισσότερα
πράματα ανοιχτά και κατακρεουργημένο από διάφορες δοκιμές μου με το X: 2
λεπτά φόρτωμα, 7s για να κάνει login.

--
one's freedom stops where others' begin

Giannis Papadopoulos
Computer and Communications Engineering dept. (CCED)
University of Thessaly
http://dop.freegr.net/