greek spell checking with myspell (OOo, thunderbird, etc)

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Mar 29 14:03:10 EEST 2006

έκανα μερικές βελτιώσεις στους κανόνες ελληνικού ορθογραφικού ελέγχου
του myspell (δηλαδή στο αρχείο el_GR.aff)
επισυνάπτω το αρχείο για όποιον ενδιαφέρεται (πρέπει απλά να
αντικαταστήσετε το υπάρχον.  Σε ubuntu 5.10 βρίσκεται στο directory
/usr/share/myspell/dicts αν σε εσάς δεν είναι εκεί ένα locate
el_GR.aff θα σας το βρει) Κρατήστε ένα αντίγραφο του υπάρχοντος aff
file πάντως γιατί το επισυναπτόμενο το έχω δοκιμάσει ελάχιστα (βλ.
παρακάτω).

ΤΙ ΕΚΑΝΑ:
Βασικά πρόσθεσα ένα σωρό κανόνες αντικαταστάσεων (REP) που κυριώς
βοηθάνε σε λάθη όπως "εκήνος" αντί για "εκείνος" όπου πρέπει να γίνει
αντικατάσταση ενός "ή" με ένα "εί". Επίσης διόρθωσα μια έλλειψη στην
γραμμή TRY (έλειπε το χ από την λίστα των ελληνικών γραμμάτων)

DISCLAIMER:
Προσοχή: ξέρω ελάχιστα για το myspell - Οι αλλαγές μου βασίστηκαν
κυριώς σε παρατήρηση άλλων αρχείων aff και σε ότι έμαθα από εδώ:
http://sourceforge.net/docman/display_doc.php?docid=29374&group_id=143754
(το οποίο δυσκολέυτικα αρκετά να βρω και ουτε καν αφορά απευθείας στο myspell)
Συνεπώς μπορεί _κάλιστα_ να έχω κάνει και κάποια κουταμάρα. Πάντως
στην  πρώτη μέρα δοκιμών δήχνει να λειτουργεί σωστά σε εμένα (αρκετές
δοκιμές αλλά μόνο στον writer του openoffice.org 2 σε ubuntu 5.10).

HELP IS WELCOME:
Δεν κατάφερα να βρω documentation για το myspell. Αν κάποιος έχει
links με *οποιαδήποτε* πληροφορία για το myspell να με παραπέμψει θα
χαρώ πολύ να λάβω σχετικό email. Για παράδειγμα δεν ξέρω καν πως να
χρησειμοποιώ το myspell από command line πόσο μάλλον πως θα μπορούσα
να το καλέσω προγραμματιστικά (θα ήταν _πολύ_ μεγάλη βοήθεια αν
μπορούσα π.χ. να κάνω δοκιμές με python).

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ eMail ΟΡΘΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ?
Το thunderbird στο οποίο γράφτηκε αυτό το email κάνει κάτι θαυμαστά
περίεργο το οποίο δεν έχω καταλάβει ούτε εγώ ούτε όσοι έχω ρωτήσει.
Σαν αποτέλεσμα ο ορθογραφικός έλεγχος είναι άθλιος (θεωρεί λάθος
σωστές λέξεις και κάνει άσχετες προτάσεις) _ΠΑΡΟΛΟ_ που χρησοιμοποιεί
ακριβώς την ίδια υποδομή (myspell και τα ίδια αρχεία aff και dic) με
το openoffice!