Πόση ώρα τρώτε για τον adminιλίκι;

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Thu Mar 23 16:53:20 EET 2006

Giannis Beredimas wrote:

> Όταν καταλάβεις ότι η σταθερότητα ενός συστήματος δεν εξαρτάται
> αποκλειστικά από το package management tool και το πόσο advanced
> features έχει ή δεν έχει αυτό, επανερχόμαστε στο γιατί είπα Slackware.
> Μέχρι τότε μπορείς να χαίρεσαι με το πόσο γαμάτο είναι το emerge και
> να παίζεις με τις τάπες των βαρελιών, περιμένοντας το να τελειώσει το
> upgrade του portage database.

Και για να το κλείσω κάπου εδώ:
- το portage είναι πλέον απλά inefficient για τον αριθμό των πακέτων σε
αυτό, αλλά επειδή κάποιοι ξύπνιοι θέλουν να κρατήσουν το base system όσο
το δυνατόν πιο minimal γίνεται αρνούνται να το γυρίσουν σε κάτι
sql-based (τουλάχιστον αυτή ήταν η επίσημη δικαιολογία στις σχετικές
λίστες περίπου την εποχή που σταμάτησα να ασχολούμαι: δεν ξέρω πως
δουλεύει πλέον το portage)
- όποτε γίνεται upgrade το πακέτο Χ και σε αυτό πατάνε άλλα πακέτα,
πρέπει να τρέξεις *μόνος σου* ένα εξωτερικό εργαλείο, που δεν είναι
ενσωματωμένο στο portage, το οποίο δεν είναι και τόσο efficient ούτε και
εντελώς σταθερό
- δεν κάνει releases (ναι στην αρχή κι εμένα καλό μου φαινόταν. όχι, στη
γενική περίπτωση δεν είναι και τόσο καλή ιδέα τελικά)
- το ίδιο το portage (by design) εισάγει ένα τόνο ανεξάρτητες μεταβλητές
στο σύστημα (το οποίο στην αρχή φαντάζει καλή ιδέα, γιατί πως αλλιώς θα
έχεις ένα vim που δεν υποστηρίζει perl?) αλλά όταν ανακαλύψεις πως το
emerge -vuD world που έβαλες χτες διακόπηκε γιατί το νέο vim δεν έκανε
compile εξαιτίας του +nls κατεβάζεις μπινελίκια και διαολοστέλνεις την
ευελιξία (και σκέφτεσαι ότι ένα vim-minimal, ένα vim-enhanced και ένα
vim-common είναι υπεραρκετά τελικά)
- εξαιτίας ακριβώς της παραπάνω ευελιξίας το portage έχει *ούτως ή
άλλως* την τάση να σπάει πολύ συχνότερα από ότι ένα binary distro (είτε
με yum είτε με apt είτε με pacman είτε ...)
- οι maintainers του qmail και του mailman μαλακίζονται
[http://keramida.serverhive.com/weblog/archives/2004-10-04/gentoo-linux-qmail-and-mailman-troubles]
- οι maintainers του apache μαλακίζονται
[http://keramida.serverhive.com/weblog/archives/2005-10-17/this-weblog-is-closed]
- οι maintainers του LVM2 [!!!] μαλακίζονται
[http://mperedim.serverhive.com/weblog/2005/03/10/static-or-dynamically-linking/]

Αυτή είναι το αποτέλεσμα της ποιότητα των gentoo ebuilds σε συνδυασμό με
τις ανεξάρτητες μεταβλητές του portage: τρέχεις emerge -vuD, κάνεις
reboot και μένεις με το πουλί, τα LVM partitions και το Apache
configuration στο χέρι. Συνδύασέ το με τις εγγενείς αδυναμίες του gentoo
που αναφέρονται παραπάνω και θα καταλάβεις γιατί αρκετός κόσμος τον
Patrick ξέρει και αυτόν εμπιστεύεται [αντί να αναρωτιέσαι γιατί άκουσες
τη λέξη Slackware].

Γ.