OT: Re: Σπάσιμο

Λουκάς Σταμέλλος lstamellos at power-on.gr
Thu Mar 23 15:27:20 EET 2006

Στις Πέμπτη 23 Μάρτιος 2006 13:40, ο/η Pistiolis Konstantinos έγραψε:

> Απ' την άλλη η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει παράδοση στον ορισμό
> του «σωστού» διαφορετικά από την καθομιλουμένη (βλέπε καθαρεύουσα),
> όπως και παράδοση στην καταδίκη των άλλων απόψεων.
> Έλεγε ο Μακρυγιάννης: «πήγαμε στο β'νό»
> κι έγραφε: «υπήγαμε εις το βουνόν»
> τους γλωσσαμύντορες του περασμένου αιώνα να... φρικάρουν, τόσο όσο
> και με το «β'νό»)
> Αλλά το «β'νό» δεν πέρασε στους επίσημους κανόνες και θεωρείται
> λάθος-βλάχικο-αγραμματωσύνη κλπ. άσχετα αν το λέει το 1/3 του πληθυσμού

Χμ... ούτε και ο Πλάτων, ούτε ο Δημοσθένης μιλούσαν όπως έγραφαν. Ούτε και σε
καμμία γλώσσα του κόσμου συμβαίνει να ταυτίζεται η σύνταξη / γραμματική τού
γραπτού με αυτήν του προφορικού λόγου. Ο γραπτός λόγος είναι καταγραφή τής
ζωντανής γλώσσας και όπως κάθε καταγραφή ενσωματώνει διορθώσεις και
προσαρμογές στους κανόνες (λογικούς και γραμματικούς).

Συνιστά η προσήλωση στους συντακτικούς / γραμματικούς κανόνες
«καθαρευουσιανισμό»; Δεν νομίζω. Όπως και δεν νομίζω να συνιστά κανενός
είδους «συντηρητισμό» η οποιαδήποτε προσήλωση στην τήρηση προτύπων /
πρωτοκόλλων. Αλλιώς δεν θα συζητούσαμε καν σήμερα, διότι δεν θα υπήρχε
γλώσσα...

Φιλικά,

Λουκάς