Linux flavors (was: Re: Πόση ώρα τρώτε για τον =?iso-8859-7?b?IGFkbWlu6evf6uk7?=)

Theodore Lytras aspirin at myrealbox.com
Wed Mar 22 16:40:19 EET 2006

Στις Wednesday 22 March 2006 01:38, ο/η Panagiotis Atmatzidis έγραψε:
> [snip, snip]
> Η απλώς είσαι πολύ τυφλωμένος για να δεις ότι απλώς το gentoo έχει
> superior community.
> [snip, snip]

Νομίζω οτι ξεχνούμε κάτι: όλα linux είναι, όπως κι αν είναι στημένα, και ως
τέτοια είναι και συμβατά μεταξύ τους. Ομοίως και η τεκμηρίωσή μιας διανομής
είναι μεταφέρσιμη από τη μία διανομή στην άλλη! That's the beauty of it!

Για παράδειγμα εγώ έχω πολλές φορές βοηθηθεί από το gentoo wiki, το οποίο
συμφωνώ οτι είναι καταπληκτικό. Απλώς προσάρμοσα τις οδηγίες του στη διανομή
μου. Δηλαδή επειδή εγώ χρησιμοποιώ SuSE θα έπρεπε να μη κοιτάζω τίποτα άλλο
εξόν του SDB? Η θα έπρεπε να αισθάνομαι άσχημα όταν ένα θέμα καλύπτεται
καλύτερα από την τεκμηρίωση κάποιας άλλης διανομής? Όλοι Linux είμαστε ρε
παιδιάαααα!!!

Επίσης παθαίνω αναγούλες όταν ακούω απόψεις του τύπου "το A είναι χάσιμο
χρόνου", "το B να κλείσει", "το Γ δεν είναι linux", "το Δ είναι σκ*τά". Αντί
να βαράμε τα M$-Window$, βαράμε ο ένας τον άλλο. Ρε παιδιά, εμένα μου αρέσει
ο freddocino με καραμέλα ενώ στον κολλητό μου ο espresso μόκα, που εμένα μου
προκαλεί εμετό. Γιατί θα έπρεπε εγώ ή εκείνος να έχουμε πρόβλημα μ' αυτό? Εγώ
έχω βολευτεί με το RPM, σε άλλον αρέσει το apt, και κάποιος γουστάρει το
portage. Τι με νοιάζει εμένα αν αυτόν τον εξυπηρετεί?

Πολλοί σνομπάρουν τη δική μου διανομή, το SuSE. Εγώ δεν είμαι τεχνικός να ξέρω
αν το SuSE είναι στημένο με κάποιο λάθος τρόπο. Με εξυπηρετεί όμως άψογα εδώ
και πολλά χρόνια που το χρησιμοποιώ, προσφέροντας μου ένα λειτουργικό και
κομψό desktop, που με κάνει πιο παραγωγικό. Δηλαδή σώνει και καλά πρέπει να
ξεβολευτώ και να βάλω π.χ. ubuntu? Αν μάθω οτι προσφέρει κάτι πολύ καλύτερο
για τις δικές μου ανάγκες, έτσι ώστε να αξίζει τον κόπο του migration, θα το
δοκιμάσω. Όμως περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα.

Το gentoo και το κάθε gentoo σίγουρα εμπεριέχουν ορισμένες πολύ αξιόλογες
ιδέες, οι οποίες τυγχάνει να εξυπηρετούν κάποιο κόσμο, γι' αυτό και το
χρησιμοποιούν, και μπράβο τους. If this wasn't the case, η διανομή θα είχε
σβήσει, όπως π.χ. η Caldera.

Εντέλει τόσο η ποικιλία όσο και ο ανταγωνισμός μεταξύ των διανομών είναι πολύ
καλό πράγμα, εφ' όσον βέβαια υπάρχουν τα απαραίτητα standards
διαλειτουργικότητας. Αρκεί να μη πλακωνόμαστε μεταξύ μας, δίνοντας έτσι
αφορμές στον Dvorak να γελάει μαζί μας.

Θοδωρής Λύτρας

Υ.Γ. Sorry για την πολυλογία