introducing linux administration

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Mar 20 03:52:39 EET 2006

On 2006-03-20 00:04, Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:
> [...]
> ένα παλικάρι το οποίο έχει ασχοληθε'ι από hobby με ΗΥ, έχει
> σπουδάσει ΗΥ, έχει γίνει τουλάχιστον windows "power user" αλλά
> δεν είχε καμία ουσιαστική επαφή με unix/linux μέχρι τώρα. Όσον
> αφορά στην βασική χρήση ξέρω τι να κάνω... μπουτάρω σε
> gnome/kde και δεν χρειάζεται να του εξηγήσω σχεδόν τίποτα
> :-). 'Οσον αφορά στην διαχείρηση όμως δεν θέλω ούτε να του
> παρουσιάσω ένα βιβλίο με 600 σελίδες αλλά ούτε να κάτσω απλά
> μια ωρίτσα - δύο (μακάρι να είχα χρόνο για περισσότερο), να του
> δείξω πέντε πράγματα και μετά να τον αφήσω να πήζει για να

Ευτυχώς ή δυστυχώς, δεν υπάρχει απλός τρόπος.  Σίγουρα, κάποιες
φορές θα χρειαστεί να ``πήζει''.

> Αν λοιπόν κάποιος έχει ασχοληθεί με το θέμα (introduction and
> basic howtos for linux administration) και έχει να προτείνει
> edocuments/βιβλία είναι καλοδεχούμενος

Ενα μεγάλο μέρος του να είναι κανείς επιτυχημένος administrator
σε UNIX/Linux είναι να ξέρει τι υπάρχει, οπότε σίγουρα πρέπει
τουλάχιστον να διαβάσει στα γρήγορα κάτι σαν το:

    The Linux System Administrator's Guide.
    Lars Wirzenius, Joanna Oja, Stephen Stafford, and Alex Weeks
    July 2005. http://www.tldp.org/guides.html