RE: FW: Τελικά είμαστε πολύ μπροστά [ Δηλώσεις Κορωνιά - Vodafone]

Dimitris Kalamaras dimitris.kalamaras at compupress.gr
Fri Mar 10 14:51:25 EET 2006

>με το όλο θέμα. Δηλαδή επειδή είναι κλειστός ο κώδικας δεν μπορείς να
>ξέρεις τι τρέχει το πρόγραμμα πάνω στον mainframe ή ότι σκατά μηχάνημα
>έχεις τέλος πάντων? Εκτός κι αν αγοράζουν hardware/software μαζί οπότε
>πια, αφού δεν μπορούν να τον ελέγξουν οι τεχνικοί της εταιρίας, η
>Vodafone σηκώνει τα χέρια!!
>Μα είμαστε σοβαροί τώρα? Δεν μιλάμε για την Κίτσος Κ ΣΙΑ Ο.Ε. με
>1.000.000 ευρώ τζίρο. Μιλάμε για πολυεθνικές High Tech με τζίρους όσο ο
>κρατικός προυπολογισμός.

Η βάση του οικονομικού συστήματος έγκειται στον καταμερισμό της παραγωγής.
Άλλος φτιάχνει, άλλος συναρμολογεί τα προϊόντα, άλλος πουλάει υπηρεσίες με αυτά
καρπωνόμενος υπεραξίες και άλλος καταναλώνει πληρώνοντας το "πάπλωμα" (αντιπαράδειγμα: GPL λογισμικό :-)).
Δεν βλέπω πως ειναι δυνατόν να _ξέρει_ η κάθε Vodafone
τι γινεται στα συστήματα της πέρα από μια επιφανειακή γνώση διαχείρισης την οποία
έχει αγοράσει με εκπαιδευτικά σεμινάρια/ταξίδια των στελεχών της στην έδρα της
Erricson.

>Εντάξει, επίσης δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι η Nokia π.χ. δεν μπορεί να
>πληρώσει 40 απόφοιτους του MIT για να βρουν και να κάνουν reverse
>engineering ένα τέτοιο λογισμικό, αν κι εφόσον το επιθυμεί.
>Αυτά όμως είναι υποθέσεις ας μείνουμε στα ...facts.

Αυτό θα ήταν εφικτό,με κόπο ετών (εδώ 10 χρόνια reverse engineering στα Windows και ακόμα να
τρέξει το Wine σωστά), αν η κάθε Nokia είχε πρόσβαση στο σύστημα της
ανταγωνίστριάς της. Δεν έχει όμως. Γιατί δεν πωλείται το υλικό χωριστά από το λογισμικό.
Ειναι embedded συστήματα.

>Ξέρεις τι με δυσκολεύει στο να πιστέψω αυτό το σενάριο? Αφού με ένα τηλ.
>οι Αμερικανοί θα μάθουν ό,τι θέλουν να μάθουν.. why bother?
>Αυτό πάντα στην σφαίρα της εικασίας

Δεν έκανα καμία εικασία. Απλώς μετέφερα τα λόγια του κ.Κοτρωνιά. Ο ίδιος είπε
ότι οι υποκλοπές πρέπει να έγιναν από οργανισμό με πόρους, κίνητρα και τεχνογνωσία.
Και μπαίνει ο οργανισμός αυτός στον ..κόπο γιατί αυτή είναι η δουλειά του. Να
προλαμβάνει/διαμορφώνει καταστάσεις κατά τα συμφέροντα των εργοδοτών του.

>Στην σφαίρα της πραγματικότητας. Τέτοιο λογισμικό οφείλει να έχει η
>Vodafone και η κάθε Vodafone για προφανείς λόγους. Είναι σαν να μην
>κρατάει logs το σύστημα μου. Είναι ανήθικο για τον διαχειριστή του
>συστήματος ενός πανεπιστήμιου να βλέπει να τα logs. Αλλά αυτό δεν
>σημαίνει ότι είναι παράνομο να τα κρατάει.
>Ίσως είναι λίγο απλουστευμένο το παράδειγμα, αλλά you got the point.
>Άλλωστε η κατακράτηση τηλεπικοινωνιών είναι υποχρεωτική για την
>καταπολέμηση της εγκληματικότητας όπως ορίζει η Ε. Ε. [1]

Όχι, εδώ διαφωνούμε. Το παράδειγμα δεν είναι σχετικό.

Είναι ηθικά σωστό
και κυρίως συνταγματικά νόμιμο να ελέγχεις κάτι "δικό σου", π.χ. την περιουσία σου,
το σπίτι σου, τον server σου, για πιθανή εισβολή.

Είναι ανήθικο και συνταγματικά παράνομο να κατασκοπεύεις "προληπτικά" τις κινήσεις
πολιτών, κάθε πολιτικής απόχρωσης, για πιθανές μελλοντικές παράνομες δραστηριότητες ή
inside πληροφόρηση/κατασκοπεία/δεν ξέρω γω τι άλλο.

Αυτό είναι Big Brother σε πραγματικές συνθήκες χωρίς καν να μας ρωτήσουν αν θέλουμε
να συμμετάσχουμε.

Είναι _συνταγματικά_ παράνομο, όπως είναι παράνομη η κατακράτηση των
γραμμάτων που στέλνουμε μέσω ΕΛΤΑ για οποιοδήποτε διάστημα.

Ελπίζω να βλέπεις την διαφορά.

Τέλος, επειδή είναι απόφαση της ΕΕ δεν σημαίνει ότι είναι και συνταγματικά σωστή/ορθή.
Αλλά αυτό είναι ένα άλλο κεφάλαιο.

>Αυτό το quote είναι το πιο πολυ-ειπώμενο στο διαδίκτυο. :P

Ίσως γιατί είναι το πλέον επίκαιρο για το που πηγαίνει ο κόσμος.