internet sharing apo XP σε ubuntu 5.10

Alexandros Papadopoulos apapadop at alumni.cmu.edu
Fri Jun 23 07:44:46 EEST 2006

On Thursday 22 June 2006 22:07, Pestry wrote:
> [...]
> forthnet με το USB modem Crypto F200. Επειδη η διαδικασια του να κάνω
> το μοντεμ να δουλέψει στο ubuntu απαιτεί αναβάθμιση του firmware
> (http://accessrunner.sourceforge.net/), συνδέομαι στο ιντερνετ με το
> λαπτοπ. Θελω όμως να μοιράσω το ιντερνετ και στον desktop.
> Έκανα τα εξης βήματα:
>
>      * έκανα share τη σύνδεση aDSL στο laptop και ενεργοποίησα το IP
> Forwarding
> (http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/prod
>docs/en-us/sag_tcpip_pro_enableforwarding.mspx?mfr=true)

Αυτό το link μου βγάζει 404.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315236 είναι
κάτι αντίστοιχο. Αλλά δεν ξέρω πώς τα βιάζει όλα αυτά το wizard που
τρέχεις για να συνδεθούν και άλλα μηχανήματα μέσω των XP στο
Internet...

Τέλος πάντως υποθέτω πως το laptop τουλάχιστον βγαίνει επιτυχώς στο
Internet.

>* ρύθμισα στο
> dekstop IP:192.168.0.2 MASK:255.255.255.0 GATEWAY:192.168.0.1

Υποθέτω πως η διευθυνση του laptop είναι 192.168.0.1/255.255.255.0...

>      * ρύθμισα στο desktop τους DNS servers της forthnet
> 194.219.227.2 και 193.92.150.3

Καλά έκανες.

> Παρόλο που δεν υπαρχει firewall(εκτος απο αυτο των windows, το οποίο
> το έχω στο off)

...και πόσο θα αντέξει πριν γεμίσει trojans αυτό το configuration;
Σκέψου σοβαρά να βάλεις ανάποδα τη διάταξη των μηχανημάτων σου (δηλαδή
την ADSL πάνω στο ubuntu και μετά το μηχάνημα με XP σαν client), επειδή
τώρα έχεις βγάλει ένα μηχάνημα με XP ξεβράκωτο στο Internet...

> το desktop δε συνδέεται στο ιντερνετ. Τα δυο pc
> βλέπονται μεταξυ τους, καθώς τα ping απο το ενα μηχανημα στο αλλο
> είναι επιτυχημένα.

Μπορείς από το desktop (ubuntu) να κάνεις ping τους δύο nameservers της
forthnet? Υποψιάζομαι πως όχι, και αν μαντεύω σωστά, ο λόγος είναι ότι
τα XP δεν ξέρουν πώς να κάνουν forward/NAT αυτά τα πακέτα προς τον έξω
κόσμο.

Αν το ping 194.219.227.2 είναι επιτυχές από το ubuntu, τότε μπορεί να
έχεις πέσει σε ένα γνωστό bug του dapper. Κάνε ένα cat /etc/resolv.conf
και δες αν εκεί αναγράφονται οι nameservers της forthnet. Αν όχι, δες
τη λύση εδώ:
https://launchpad.net/distros/ubuntu/+source/gnome-system-tools/+bug/25624
ή αλλιώς http://tinyurl.com/jeau8

> Τι μπορεί να φταιει?

Ο wizard που "φτιάχνει" το Internet Connection Sharing... κοίτα με το
χέρι το routing table του XP και αν θες στείλτο μας, αλλά εκεί πλέον το
θέμα είναι λίγο offtopic (όχι linux-related). Ίσως και το παραπάνω bug
στο ubuntu που δεν κρατάει τις ρυθμίσεις σου. Δες και πες μας.

-Α