MPEG απελπισία (was: 2 video questions)

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Wed Jun 21 21:37:13 EEST 2006

Καλησπέρα σε όλους!

Ένωσα με mpeg3cat διάφορα mpeg videos που ελήφθησαν από 4 διαφορετικές πηγές
(2 διαφορετικές βιντεοκάμερες, το πρόγραμμα dvd-slideshow και το MainActor).
Προέκυψε έτσι ένα μεγάλο mpeg το οποίο και παίζει άψογα με το xine. Ήσυχος
εγώ, σβήνω τα επιμέρους μικρά αρχεία και μένει το ένα μεγάλο (δεν είχα πολύ
χώρο στο δίσκο). Δοκιμάζω να το μετατρέψω σε DVD structure με το dvdauthor,
αλλά δυστυχώς το παραγόμενο .vob δε παίζει ούτε με το xine ούτε με τίποτα.
Δοκιμάζω να παίξω το mpeg με το mplayer, και διαπιστώνω με τρόμο οτι δεν το
παίζει σωστά: ο ήχος δεν είναι σε σωστό συγχρονισμό με την εικόνα, ο ήχος από
κάποια πλάνα λείπει και έχει "τραβηχτεί" ο υπόλοιπος ήχος προς τα πίσω, σε
κάποια πλάνα η εικόνα είναι άλλ' αντί άλλων. Ξανατονίζω οτι το ίδιο mpeg
απεικονίζεται ολόσωστα με το xine!

Κοντολογίς, απ' ότι καταλαβαίνω, έχω ξεμείνει με ένα αγρίως corrupted MPEG
αρχείο, και το ζήτημα είναι πως να το σουλουπώσω ώστε να μπορεί να καεί σε
DVD (που είναι και το τελικό ζητούμενο).

Ιδού τι κόλπα δοκίμασα ανεπιτυχώς:

(1) mpeg3cat trikeri.mpeg > output.mpeg
--> Τζίφος, το αρχείο έχει τα ίδια ακριβώς προβλήματα.

(2) encode σε avi με το mencoder (ώστε να ακολουθήσει επαναμετατροπή σε mpeg)
--> Το παραγόμενο .avi αναπαράγεται όπως ακριβώς αναπαράγει ο mplayer το
αρχικό mpeg, άρα πάλι τζίφος.

(3) vcdgear -mpg2mpg -fix trikeri.mpeg output.mpeg
--> Δεν καταφέρνει να φτιάξει τίποτα, μάλιστα το output είναι τελείως
scrambled.

(4) Απόπειρα demultiplexing με την ακόλουθη εντολή (που βρήκα στο internet):
transcode -i trikeri.mpeg -y ffmpeg --export_prof dvd-pal -o trikeri -D0
-b224 -N 0x2000 -s2 -m trikeri.ac3 -J modfps=clonetype=3 --export_fps 25
--> Δίνει κάποιο error message και σταματάει στο σημείο που ενώνεται το πρώτο
επιμέρους βίντεάκι με το υπόλοιπο stream

(5) Νέα απόπειρα demultiplexing με την εντολή mpgtx -d trikeri.mpeg
--> Δίνει ένα άσχετο σύνολο από m2v και mp2 αρχεία, που τα περισσότερα είναι
unreadable.

Με το θέμα video editing είμαι άσχετος (βλέπε και προηγούμενο post), και όλες
αυτές οι ανεπιτυχείς προσπάθειες τις δοκίμασα ύστερα από εκτεταμένο ψάξιμο
στο internet. Ύστερα από ατελείωτες ώρες ενασχόλησης, έχω φτάσει σε σημείο
απελπισίας...

Παρ' όλα αυτά η λογική μου λέει οτι από τη στιγμή που ένα τουλάχιστον
πρόγραμμα (το xine) απεικονίζει το mpeg μου σωστά, κάποιος τρόπος θα υπάρχει
με κάποιο πρόγραμμα να το επανακωδικοποιήσω σε sane μορφή. Πως όμως??? (Αχ,
γιατί να μην υπάρχει κάτι σε xine-encode?)

Παρακαλώ αν κάποιος μπορεί να προσφέρει κάτι please come forward. Έστω
ιδέες...

Ευχαριστώ προκαταβολικά,

Θοδωρής Λύτρας

--