bandwidth shapping

Nick Demou ndemou at gmail.com
Sat Jun 17 12:14:22 EEST 2006

Την 16/6/2006, pmik <glimpse at freemail.gr> έγραψε:
> [...]
>     Εχω ubuntu 6.06 και μοιράζομαι την aDSL με τον αδελφό μου. Για το
> λόγο αυτό - και για να μην με σφάξει με κανα γιαταγάνι - θέλω να
> περιορίσω το bandwidth που τρώνε κάποια προγράμματα. Εχω στο μυαλό μου
> να δώσω πχ. 2-3kb στο update manager του gnome για να κατεβάζει σιγά
> σιγά. Είδα ότι bandwidth ρυθμίζουν τα trickle (για κάθε πρόγραμμα) και
> wondershaper (συνολικά στην eth0). Το wondershaper το δούλεψα, έχει και
> αναλυτικό help, αλλά δεν βολεύει αν κατεβάζεις με amule στα 20 και έχεις
> και το wondershaper στα 20 να περιμένεις μια γαμοσελίδα για ώρες.

το tricle δεν το ξέρω όμως πριν 2-3 χρόνια είχα διαβάσει το advance
routing how-to και είχα δει και την υλοποίηση του wondershaper και από
όσα θημάμε μπορείς ξεκάθαρα να ορίσεις προτερεώτητες στις "ουρές" που
φτιάχνεις ώστε π.χ. να ορίσεις
1) για http (ουρά 1) προτερεώτητα 1 και κατανάλωση bw στο 90% το πολύ
2) για amule (ουρά 2) προτερεώτητα 2 και κατανάλωση bw στο 80% το πολύ
μετά από αυτά
όταν δεν κατεβάζεις http το amule θα τρώει 80% του bw αλλά μόλις
ξεκινήσει το http θα πάρει το 90% και θα αφήσει στο amule το 10%

μπορεί να κάνω κάποιο μικρό λάθακι μετά από τόσο καιρό αλλά η γενική
ιδέα αποκλείεται να είναι πολύ μακριά

(φαντάζομε να μην σου έχει διαφύγει το γεγονός ότι πρέπει το linux pc
σου να κάνει το routing για το PC του αδελφού σου για να έχει νόημα το
wondershaper - σωστά?)

>         Καθότι νέοπας στο linux και μη σκαμπάζοντας πολλά, έψαξα για conf
> αρχεία στο update-manager αλλά τζίφος. Για properties μήπως και έχει
> καμιά επιλογή 'execute command' να χώσω το trickle, τζίφος ξανά. Μπορεί
> πάντα να υπάρχει και καλύτερη λύση που να μου διαφεύγει. Καμιά
> σταγονίτσα από το τεράστιο expertise σας (σλουυυυυυυυυυυρπ)! :)

ξέχασες να προσθέσεις "έ? απίστευτε λινουξά" :-)