bandwidth shapping

pmik glimpse at freemail.gr
Fri Jun 16 23:11:03 EEST 2006

Γειά σας
    Εχω ubuntu 6.06 και μοιράζομαι την aDSL με τον αδελφό μου. Για το
λόγο αυτό - και για να μην με σφάξει με κανα γιαταγάνι - θέλω να
περιορίσω το bandwidth που τρώνε κάποια προγράμματα. Εχω στο μυαλό μου
να δώσω πχ. 2-3kb στο update manager του gnome για να κατεβάζει σιγά
σιγά. Είδα ότι bandwidth ρυθμίζουν τα trickle (για κάθε πρόγραμμα) και
wondershaper (συνολικά στην eth0). Το wondershaper το δούλεψα, έχει και
αναλυτικό help, αλλά δεν βολεύει αν κατεβάζεις με amule στα 20 και έχεις
και το wondershaper στα 20 να περιμένεις μια γαμοσελίδα για ώρες.

	Καθότι νέοπας στο linux και μη σκαμπάζοντας πολλά, έψαξα για conf
αρχεία στο update-manager αλλά τζίφος. Για properties μήπως και έχει
καμιά επιλογή 'execute command' να χώσω το trickle, τζίφος ξανά. Μπορεί
πάντα να υπάρχει και καλύτερη λύση που να μου διαφεύγει. Καμιά
σταγονίτσα από το τεράστιο expertise σας (σλουυυυυυυυυυυρπ)! :)

Ευχαριστώ