λίγο OFF TOPIC: vivodi mailserver

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Fri Jun 16 17:16:43 EEST 2006

On 2006-06-16 16:49, Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:
> ΠΕΡΙΛΗΨΗ:
> νομίζω ότι ο smtp της vivodi καθηστερεί δραματικά να προωθήσει
> τα emails που παραλαμβάνει και γενικά δεν παίζει και τόσο καλά
> και θα θελα α) την γνώμη σας για το κατά πόσο διαβάζω τα logs
> και τα mail headers σωστά και β) αν έχει κάποιος άλλος παρόμοια
> εμπειρία

  α) Σωστά τα διαβάζεις.

  β) Ναι, είχα κι εγώ παρόμοια εμπειρία[1,2,3].

  [1] όταν με το laptop μου συνδέθηκα μέσω της DSL ενός φίλου
      (που έχει Vivodi σύνδεση), και είδα ότι αργούσε πάρα πολύ
      να στείλει τα email από την ουρά του το mail.vivodinet.gr

  [2] μετά από μερικές μέρες, έστειλα email κανονικά και το
      mail.vivodinet.gr το προώθησε κανονικότατα σε δευτερόλεπτα.

  [3] την επόμενη φορά που είδα υπερβολικές καθυστερήσεις, άλλαξα
      το mail relay μου σε άλλο σύστημα, έστειλα email -- την ίδια
      ώρα που το qmail της Vivodi τα έξυνε -- μέσω SMTP AUTH και
      το είδα να φτάνει σε δευτερόλεπτα

Ολα αυτά με έχουν πείσει ότι η Vivodi έχει πρόβλημα με το qmail
που χρησιμοποιεί.

Επειδή έχω δεί συχνά το qmail να φρικάρει και να αφήνει δεκάδες,
εκατοντάδες ακόμα και χιλιάδες μηνύματα στην ουρά του (χωρίς κάποιο
προφανή λόγο), όταν βλέπω ότι ο provider χρησιμοποιεί qmail απλά
πάω σε άλλο provider :P

> ΑΝΑΛΥΣΗ:
> σε έναν πελάτη μου τρέχω έναν linux mail server ο οποίος
> προωθεί όλη την εξερχόμενη αλληλογραφία στον smtp του ISP. Το
> πρόβλημα είναι ότι πολύ συχνά τα emails φθάνουν στον προορισμό
> τους πολύ-πολύ αργά.  Δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση σε λίγα
> λεπτά (άντε αν είσε τυχερός σε 2 λεπτά) και όχι σπάνια μετά από
> 1 με 2 ώρες.

Ακριβώς.

> Παρατήρησα τα εξής:
> α) με βάση τους headers των emails που στέλνω από τον πελάτη σε
> εμένα είναι η vivodi που αργεί να προωθήσει το email
>
> π.χ. να οι headers από ένα email σταλμένο απευθείας από PC του πελάτη
> προς εμένα με δηλωμένο smtp στο PC του πελάτη τον smtp της vivodi

Το email έμεινε πάνω από μια ώρα στο queue του qmail της vivodi.

Κάπως πρέπει να πείσουμε τη Vivodi να βγάλει την παπαριά που
λέγεται qmail και να βάλει κάποιο *πραγματικό* MTA.

Σωστά.