λίγο OFF TOPIC: vivodi mailserver

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Jun 16 16:49:09 EEST 2006

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:
νομίζω ότι ο smtp της vivodi καθηστερεί δραματικά να προωθήσει τα
emails που παραλαμβάνει και γενικά δεν παίζει και τόσο καλά και θα
θελα α) την γνώμη σας για το κατά πόσο διαβάζω τα logs και τα mail
headers σωστά και β) αν έχει κάποιος άλλος παρόμοια εμπειρία

ΑΝΑΛΥΣΗ:
σε έναν πελάτη μου τρέχω έναν linux mail server ο οποίος προωθεί όλη
την εξερχόμενη αλληλογραφία στον smtp του ISP. Το πρόβλημα είναι ότι
πολύ συχνά τα emails φθάνουν στον προορισμό τους πολύ-πολύ αργά.
Δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση σε λίγα λεπτά (άντε αν είσε τυχερός σε
2 λεπτά) και όχι σπάνια μετά από 1 με 2 ώρες. Και φυσικά δεν είναι
ευκολο να πήσεις τον κόσμο ότι δεν φταίει "αυτο το νεόφερτο, το
περίεργο, το ... πως το είπες? α! ναι Linux".

Παρατήρησα τα εξής:
α) με βάση τους headers των emails που στέλνω από τον πελάτη σε εμένα
είναι η vivodi που αργεί να προωθήσει το email
π.χ. να οι headers από ένα email σταλμένο απευθείας από PC του πελάτη
προς εμένα με δηλωμένο smtp στο PC του πελάτη τον smtp της vivodi

σημειοστε πως από τη στιγμή που εστάλει το mail και μέχρι να το λάβω
μιαμιση ώρα μετά (!) έπερνα κανονικά mails ( ας είναι καλά το spam που
ποτέ δεν σταματά - σαν διαγνωστικό εργαλείο είναι τέλειο :-) )

β) συχνά (μια φορά κάθε 10 έως 40 αποστολές αναλόγος το φεγγάρι) έχω
στα mail logs το εξής:
Jun 16 16:22:43 smtp1 postfix/smtp[11532]: 9DC5179973:
to=<enlogic at hol.gr>, relay=none, delay=13, status=deferred (connect to
mail.vivodinet.gr[80.76.39.11]: No route to host)

Εμένα αυτό μου λέει ότι δεν μπόρεσε το postfix να κάνει tcp connection
με τον smtp της vivodi

Εξ αιτίας αυτού του φενομένου έχω μειώσει τα retry delays του postfix
(δοκιμάζει αρχικά κάθε 5 λεπτά για να ξαναστήλει ένα email αν
αποτύχει) για να μην έχω ακόμα μεγαλήτερες καθηστερήσεις από ότι έχω
έτσι κι αλλοιώς