οριστικό και αμετάκλητο migration

pmik glimpse at freemail.gr
Mon Jun 12 01:34:30 EEST 2006

Γειά σας

Πήρα την οριστική και αμετάκλητη απόφαση να μετοικίσω μόνιμα στο linux.
Καθοριστικός παράγοντας, μιας και διάλεξα το ubuntu, ήταν η ενεργοποίηση
της aDSL. Η μόνη άλλη διανομή που είχα εγκαταστήσει ήταν το Red Hat 7.3,
και στη βάση αυτής της σύγκρισης το ubuntu είναι μίλια μακριά. Το
apt-get, αν και δανεικό από το Debian, είναι κορυφαίο. Έχω τις καλύτερες
εντυπώσεις, όσες ώρες κι αν περνάω διαβάζοντας man pages, FAQs, HOW-TOs
και forums για να βρώ πως να κάνω αυτά που έκανα στα win. Επίσης, δεν
περίμενα τόσο μεγάλο αριθμό ported εφαρμογών (βρήκα μέχρι και το
DVDshrink!).

Επειδή ξέρω ότι είναι κι άλλοι σαν κι εμένα - διάβαζα περίπου 1 χρόνο τη
λίστα πριν αποφασίσω να ρίζω μαύρη πέτρα στα παράθυρα (κι άσπρη να ταν,
την ίδια ζημιά θα κανε) - έχω να προτείνω μια περίοδο απεξάρτησης. Εμένα
τώρα, μετά από μια βδομάδα σταμάτησε το στερητικό και το τρέμουλο ώστε
να μπορώ να γράψω ένα post. Αν τα πράγματα ήταν αντίστροφα, δηλαδή
αποφάσιζα το migration από linux σε win, δεν νομίζω ότι θα κατάφερνα να
φτάσω το σύστημα να δουλεύει σε τέτοιο βαθμό ικανοποίησης μετά από μια
βδομάδα.

Εχω μια ερώτηση. Επειδή τα έχω κάνει λίγο ρόιδο με τα partitions, μιας
και αρχικά είχα δώσει λίγο χώρο στο linux, έχει μείνει ένα κομμάτι
unpartitioned πριν το partition του /. Για να κάνω όμως resize/move στο
/ πρέπει να είναι unmounted. Από ότι έχω καταλάβει σε αυτά που διάβασα,
πρέπει να φτιάξω μια boot disk αλλά έχω μπερδευτεί με τα options που
δίνει το mkrboot (loadlin,kernel,lilo). Ποιό πρέπει να επιλέξω;
Φαντάζομαι ότι θα με βάλει σε terminal. Οταν θα γίνει moved(πριν το
unallocated space) θα αλλάξει το mount point στο fstab;

Οποιος έχει link σε κανά καλό tutorial ας το ρίξει. Γίνομαι κουραστικός
αλλά δε θέλω να κάνω καμιά μλκια και να μη μπορώ να μπω μετά. Οχι τίποτα
άλλο, αλλά πάει χαράμι το bandwidth :)