ceid

Kostas Boukouvalas quantis at hellug.gr
Tue Jul 18 15:48:13 EEST 2006

Πριν από λίγη ώρα μίλησα με ένα φιλαράκι μου, που σε λίγο καιρό θα
αποφοιτήσει από το Τμήμα Πληροφορικής του Α.Π.Θ. Του έκανα την ερώτηση,
αν πιστεύει οτι με το πτυχίο που θα πάρει, μπορεί να βρει δουλειά. Μου
απάντησε πως, το πολύ-πολύ, να βρει δουλειά με 500-600 ευρώ. Θα μου
πείτε "τι σχέση έχει αυτό με το θέμα μας; Έχει και παραέχει.

Το thread ξεκίνησε με την ερώτηση "πόσο σχέση έχει κάποιο Τμήμα
Πληροφορικής με το ελεύθερο λογισμικό". Πιστεύω οτι δεν είναι καθόλου
ηλίθιο κριτήριο. Σαν λινουξάς πρέπει να πω οτι αν το Τμήμα Πληροφορικής
εκείνου του πανεπιστημίου της Φιλανδίας που σπούδασε ο Linus Torvalds,
δεν είχε σχέση με το ελεύθερο λογισμικό και χρησιμοποιούσε ας πούμε
υπολογιστές Macintosh ή μηχανήματα που έτρεχαν OS/2, τότε πολύ πιθανόν
να μην έκανε εκείνο το παλληκάρι με τις σουηδικές ρίζες και την παράξενη
μύτη, εργασία σχετικά με κάποιο καινούργιο λειτουργικό σύστημα. Αργότερα
ο κύριος αυτός πήρε και honorary degree από το συγκεκριμένο department.

Προφανώς, λοιπόν, έχει απόλυτη σχέση η ακαδημαϊκή σταδιοδρομία - πλέον -
με το ελεύθερο λογισμικό. Δίνει επιλογές, ελευθερία κινήσεων και γενικά
ένα πνεύμα κλασικής παιδείας που λείπει σε τμήματα που χρησιμοποιούν
άλλου τύπου συστήματα.