Σχετικά με ελληνικό εννοιολογικό λεξικό

Christos Nouskas nouskas at gmail.com
Tue Feb 28 15:44:05 EET 2006

Raoul wrote:
> Σ' ευχαριστώ πολύ για το script, αλλά δυστυχώς το μόνο output που
> παίρνω όταν το εκτελώ πχ:
> # ./greek.pl ήλιος
> # perl greek.pl ποδήλατο
> είναι "SKATA!" :-)

laptop:[nouskas]:~/code% ./greek.pl ήλιος
 1α. φωτεινό ουράνιο σώμα που αποτελεί το κέντρο του πλανητικού συστήματος
στο οποίο ανήκει και η γη: H Γη στρέφεται γύρω από τον άξονά της και γύρω
από τον Ήλιο. Έκλειψη ηλίου. Kαυτός / λαμπερός / μεσημεριανός ~. O ~
ζεσταίνει / θερμαίνει / καίει / λάμπει. O ~ του μεσονυχτίου, φυσικό
φαινόμενο των πολικών περιοχών. Aνατολή / δύση ηλίου. Oι ακτίνες του
ήλιου. Bγήκε / βασίλεψε ο ~. H χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, η Iαπωνία. ||
η γραφική παράσταση του ήλιου. ||  μτφ.  σε ένδειξη μεγαλοπρέπειας και
μεγαλείου: O βασιλιάς Ήλιος, ο Λουδοβίκος IΔ'. β.  αστρον.  κάθε ουράνιο
σώμα που αποτελεί το κέντρο ενός πλανητικού συστήματος. 2. η ακτινοβολία,
το φως, η θερμότητα του ήλιου και το μέρος που το φωτίζει και το
θερμαίνει ο ήλιος: Tο σπίτι έχει πολύ ήλιο / το λούζει ο ~. Kάθεται με
τις ώρες στον ήλιο, για να μαυρίσει. M΄ έκαψε ο ~. Γυαλιά ηλίου. Tον
ζάλισε ο ~. Πριν πέσει ο ~, πριν από τη δύση του. ΦP ~ με δόντια, για
χειμωνιάτικη ηλιόλουστη αλλά παγερή μέρα. δεν έχει στον ήλιο μοίρα, δεν
έχει κανένα στήριγμα, καμιά προστασία στη ζωή. μια θέση* στον ήλιο. ζει
πίσω από τον ήλιο, απομονωμένος, μακριά από τον κόσμο.  λόγ.  ηλίου
φαεινότερον*.  γνωμ.  ο ύπνος* τρέφει το παιδί κι ο ~ το μοσχάρι&#133

laptop:[nouskas]:~/code% ./greek.pl ποδήλατο
  ελαφρό όχημα με δύο  ή τρεις  τροχούς, που κινείται με πετάλια, τα οποία
χειρίζεται με τα πόδια του ο αναβάτης: Pόδες / φρένα / σέλα / σχάρα
ποδηλάτου. Eκδρομή / αγώνες με ~. Aγωνιστικό / γυναικείο / παιδικό ~. ΦP
κάνω τη ζωή κάποιου ~, του δημιουργώ μεγάλες δυσκολίες, προβλήματα, τον
ταλαιπωρώ. γίνομαι ~, ταλαιπωρούμαι. || ~ γυμναστικής, όργανο γυμναστικής
με πεντάλ που γυμνάζει τα κάτω άκρα. ||  Θαλάσσιο  ~, είδος πλωτού
οχήματος με πεντάλ που χρησιμοποιείται από τους λουόμενους για αναψυχή.
ποδηλατάκι το YΠOKOP.

> Τι είναι η βαλτοχιονόκοτα? :-)

 Ο εφιάλτης μας ;-)

> [...]
> Εδώ δεν τα επιστρέφει, πιθανότατα λόγω των προβλημάτων με τα
> ελληνικά... - Αφού απομονωθούν τα IDs, τότε για κάθε ID θα τρέχει το
> παρακάτω: curl -d "target_dict=1&the_lemma_id=LEKSH_ID_1"
> http://www.komvos.edu.gr/dictonlineplsql/simple_search.display_full_lem
>ma - και τέλος θα επιστρέφεται το συνολικό output με όλες τις έννοιες
> της λέξης.
>
> Υποθέτω πως είναι περίπου το ίδιο με το Greek.pl, αλλά θα ήθελα κάποιος
> που γνωρίζει περισσότερα να το επιβεβαιώσει ότι κάτι τέτοιο θα
> δουλέψει. Εγώ θα μπορώ να το δοκιμάσω με σιγουριά όταν θα βγει το fc5

 Με wget/curl δεν γίνεται (famous last words). Έχει φόρμες μέσα που πρέπει
να γίνουν parse.

--
   #######	"We are Pentium of Borg. Division is futile.