Ερωτήσεις σχετικά με εγκατάσταση debian

DJ Art djart at linux.gr
Mon Feb 13 13:58:48 EET 2006

On Monday 13 February 2006 13:17, Πιστιόλης Κωνσταντίνος wrote:
> Ψιλοάεσχετο, μια ερώτηση για το debian...

> Αν υποθέσουμε ότι κατεβάζει τη cvs έκδοση από ένα τόσο μεγάλο

SVN

> project, τη μεταγλωττίζει και την εγκαθιστά χωρίς τη βοήθεια του apt
> (make install)

Δεν είπε κανείς τέτοιο πράμα. Κράτα το, όμως, για πιο κάτω.

> 1. αναμένεται να δουλέψει

Ναι, αναμένεται να δουλέψει μια χαρά, ΕΙΔΙΚΑ το kde. Το οποίο μπορεί
κάλιστα να εγκατασταθεί ΟΛΟΚΛΗΡΟ το θεριό κάτω από ένα prefix, π.χ.
/home/djart/kde/
και μπορεί να υπάρχει ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με ένα άλλο οποιοδήποτε KDE στο σύστημα.

Και μάλιστα να σώζει preferences κάτω από διαφορετικό κρυφό (.)
directory (π.χ. ~/.kde-somethingelse/)

Όλα αυτά γίνονται με Environmental Variables.

> (χωρίς να χρειαστεί 1 μηνός  διάβασμα manuals);

Υπάρχει το εργαλείο Konstruct. Του δίνεις πολύ βασικά configuration
options και από εκεί και πέρα μπορεί ακόμα και να σου κατεβάσει τα
πακέτα, να τα κάνει compile και install και πάει λέγοντας.

Το είχα χρησιμοποιήσει μια φορά που έβαλα beta kde σε prefix όπως
ανέφερα παραπάνω.

Όταν όμως παρεμβαίνω στο βασικό kde του συστήματος, δεν το χρησιμοποιώ.
Εξάλλου η μέθοδος για να κάνεις compile το KDE έχει παραμείνει η ίδια
απλή μέθοδος που ίσχυε και στην έκδοση 0.9x του KDE: ./configure &&
make για όλα τα πακέτα του, θέλοντας απλώς συγκεκριμένη σειρά:
1. QT και ότι άλλο lib θες/πρέπει.
2. kdelibs
3. kdebase
και μετά ότι άλλο είναι.

Για αυτό λέω ότι ΕΙΔΙΚΑ το KDE είναι το πιο ευχάριστο πράμα να κάνει
compile κανείς. Ναι, είναι χρονοβόρο, αλλά σχεδόν ποτέ δεν με έχει
οδηγήσει σε σπαζοκεφαλιές τύπου να μην ξέρω ποιό dependency έσκασε πού
και να τρέχω να το νταντέψω για να σκάσει 10 αράδες παρακάτω.

> 2. το apt θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά;

Πάμε τώρα να εξηγήσουμε αυτό που σου είπα να κρατήσεις πιο πάνω.
Προσωπικά, χρησιμοποιώ το checkinstall. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλα.

./configure && make && checkinstall
Θα σου φτιάξει Debian πακετάκι κανονικότατα.

Το checkinstall παίζει για όλες τις γνωστές διανομές που υπάρχουν και
παράγει deb, rpm, tgz, κλπ

Και υπάρχει, φυσικά, ο Debian τρόπος με debian/rules, fakeroot κλπ.
Αλλά επειδή έχουν κόψει το KDE σε 1.000.000 πακέτα, είναι κάτι τις πιο
σπαστικό να το κάνεις εσύ έτσι.

> Ρωτάω γιατί χρειάζομαι κάτι τέτοιο, αλλά μέχρι τώρα αντί να πειράζω
> το σύστημά μου έχω ένα slackware σε vmware για τέτοιες δουλειές.

Uh oh, πές μου ότι σε Slackware κάνεις bare make install και όπου
πάει ....

Όχι, πάλι έχεις 2 λύσεις. The checkinstall/easy/usually works way και το
Slackware way:

$ make install DESTDIR=/tmp/here-to-install
$ cd /tmp/here-to-install/
# makepkg -c y -l y mylala-x.y.z-iX86.tgz
# installpkg mylala-x.y.z-iX86.tgz

προσοχή, δεν υποστηρίζουν όλα τα projects DESTDIR στο makefile τους.
Εκεί μονόδρομος το checkinstall.

Ναι, ξέρω, αν σου πώ ότι έχω να κάνω clean reinstall το Slackware box
μου (=βασικό μου σύστημα) από την έκδοση 7.κάτι, αλλά παρόλα αυτά είναι
up-to-the-bleeding-edge-date, ξέρω ακριβώς τί πακέτα έχω, ακριβώς που
πάνε, πού και πώς είναι, έχω ανακατέψει dropline πακέτα,
slackware-current πακέτα, δικά μου πακέτα, 3rd party πακέτα και φυσικά
δεν αντιμετωπίζω προβλήματα (πέρα από τα bugs των ίδιων των πακέτων),
θα με κοιτάξεις περίεργα :-P

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?