amd64 vs i386

Michael Iatrou iatrou at serverhive.com
Sat Feb 11 20:37:21 EET 2006

When the date was Saturday 11 February 2006 14:39, Nikos Kanellopoulos wrote:

> Τώρα βέβαια, αν πιστεύεις ότι σοβαρή διανομή είναι αυτή που απαιτεί
> ώρες ψάξιμο για να κάνεις απλά πράγματα, θα σε ρωτήσω τί δουλειά
> κάνεις (αν φυσικά δουλεύεις).

Είπες ότι ο αρχάριος ξάδερφος σου κατάφερε στο SuSE να σετάρει μόνος του το
Winmodem. Δεν είπες αν το έκανε σε πέντε λεπτά ή σε δύο μέρες!

Επίσης το ότι το κατάφερε στο SuSE δεν σημαίνει ότι μόνο εκεί θα μπορούσε να
το καταφέρει.

Τέλος, ένα μεμονωμένο γεγονός δεν αποτελεί απόδειξη ότι το SuSE είναι αξιόλογη
διανομή -- συγκεκριμένα είναι τόσο αβάσιμη η δήλωση, όσο και αυτή του Νίκου
που απλά φώναζε "ΣΚΑΤΑ"!

Αν είναι να μιλήσουμε σοβαρά γιατί προτιμάμε κάτι από κάτι άλλο, ορίστε:

Η πρώτη επιλογή μου είναι το Slackware:
Τα components είναι επαρκώς stable χωρίς να είναι obsolete, το configuration
γίνεται με απλό τρόπο αλλά όχι ψευδοαυτοματοποιημένο, τα security
vulnerabilities alerts είναι σπάνια, οι maintainers δεν γράφουν τους users,
απεναντίας, τεκμηριώνουν ορθολογιστικά τις αποφάσεις τους, η "συμβίωση" με το
σύστημα αφήνει την αίσθηση της κομψότητας (από τα init scripts, μέχρι το fs
hierarchy).

Από την άλλη, όσες φορές προσπάθησα να κάνω τη δουλεία[*] μου με κάτι άλλο
έπεφτα σε κάτι από τα παρακάτω:
Τα components γίνονται update είτε μια φορά στα τρία χρόνια, είτε μια φορά
στους τέσσερις μήνες. Στα bleeding edge branches θα βρεις CVS κώδικα και στα
production/stable ενός έτους (και βάλε) πίσω, το configuration γίνεται από
custom εργαλεία, με custom τρόπο που καθιστούν εκνευριστικό να δοκιμάσεις
οποιονδήποτε άλλο τρόπο ή να προσπαθήσεις να παρακάμψεις το config tool
επειδή αυτό έχει πρόβλημα ή δεν σου δίνει τη δυνατότητα που θες.

Τα SuSE, Fedora είναι εξαιρετικά... μέχρι να τελειώσει το installation και να
δοκιμάσεις να κάνεις κάποια δουλειά (και προφανώς, όταν λέω δουλειά, δεν
εννοώ να διαβάζεις email, να σερφάρεις και να ακούς mp3).

[*] Είτε πρόκειται για τα desktops/laptop στο σπίτι μου που κάνω τη πλάκα μου,
είτε για εργασία σε administration, s/w development.

--
 Michael Iatrou