Spammer blacklists (Htan: M$)

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Feb 7 09:18:11 EET 2006

Giorgos Keramidas wrote:
> Μίλησα το απόγευμα με την SORBS.  Δυστυχώς, από τη μια το OTEnet δε
> μπορεί να βάλει φραγμό στους spammers που στέλνουν από kane.otenet.gr κι
> από την άλλη η SORBS είναι λίγο απόλυτη: ``έκανες μαλακία κύριε, θα
> πληρώσεις κι εσύ κι όλοι σου οι πελάτες''.
>
> Εχει αρχίσει να με ενοχλεί πολύ αυτό το θέμα με τα bounces όμως, οπότε
> θα δω τι μπορώ να κάνω, αφού συνεννοηθώ πρώτα με τον λίσταρχο και
> Sendmail guru μας και το board του Συλλόγου.

Blacklists χρησιμοποιεί και το ΕΜΠ (που είναι ο email provider για
μένα).  Πολλές φορές έρχονται χρήστες και μου λένε ότι δεν μπορούν να
λάβουν email από συγκεκριμένα άτομα.  Κατάλαβα πόσο σπαστικό είναι
αυτό μια φορά που το ΕΜΠ είχε μπει στη μαύρη λίστα και δεν μπορούσα να
στείλω στο χελούγκ.  Και το δίχτυ του ΕΜΠ είναι πολύ προσεκτικά
φτιαγμένο (κόβει όλες τις outgoing [& incoming] port 25 εκτός αν
προέρχονται από το [ή απευθύνονται στο] mail server του Κέντρου
Δικτύων), παρόλα αυτά πού και πού μπαίνει στη μαύρη λίστα (πιθανόν
όταν compromise κάποιο μηχάνημα που ξεκινάει να spam, χρησιμοποιώντας
τον mail server του Κέντρου Δικτύων ως smarthost).

Από το Κέντρο Δικτύων μού είπαν ότι γνωρίζουν φυσικά όλα αυτά τα
προβλήματα, αλλά έχουν επιλέξει παρόλα αυτά να χρησιμοποιούν τις
μαύρες λίστες, γιατί έτσι ο mail server αρνείται περίπου τις μισές
συνδέσεις (=> τουλάχιστον τα μισά email, και κατά την εκτίμηση αυτού
που μου τα έλεγε αρκετά περισσότερα από τα μισά).