Ellhniko dhmosio & M$

Leonidas Tsampros ltsampros at upnet.gr
Sat Feb 4 05:05:34 EET 2006

On Fri, Feb 03, 2006 at 08:39:05PM +0200, Michael Iatrou wrote:

> Ω, ναι, το ξέχασα, sorry :-)

> Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο.

> Ένα μεγάλο έργο πληροφορικής έχει κάποιους συγκεκριμένους στόχους
> λειτουργικότητας. Στη περίπτωση μας (Ελληνικό Δημόσιο) θέλω να πιστεύω πως
> είτε η Microsoft το αναλάβει, είτε η IBM, οι στόχοι αυτοί θα επιτευχθούν.

Συγγνώμη αλλά δεν έχω ακούσει πιο κλειστόμυαλη άποψη απο
αυτή. Συγγνώμη αλλά δεν έρχεται ξαφνικά μία εταιρία και λέει: Γειααα!
Μας δίνετε 500000 ευρώ και οργανώνουμε την μηχανοργάνωση ολόκληρου του δημοσίου.

Αυτό είναι αδύνατον. Θα πηγαίνει ο τεχνικός της microsoft ή της
εκάστοτε bigsoft να κάνει user support στο πρόγραμμα που διαχειρίζεται
την κίνηση των ασθενών του κέντρου υγείας στην Άνω Φραγκίστα ; Σορρυ
αλλά δεν το πιστεύω.

Τελός πάντων ας εξηγήσω γιατί θεωρώ αυτό που λέτε αδύνατο και
κλειστόμυαλο... Ξέρετε ποσες επιχειρήσεις πληροφορικής στην Ελλάδα θα
ΚΛΕΙΣΟΥΝ, εάν ένας τέτοιος κολλοσός αναλάβει ένα ΤΟΣΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΕΡΓΟ ;
Δηλαδή φανταστείτε μονοπώλιο που θα δημιουργηθεί. Επίσης, τι πείρα στην
λογιστική μηχανοργάνωση μπορεί να διαθέτει ένα κολοσσός σαν και αυτόυς
που αναφέρατα προηγουμένως.

Τέλος πάντων, φαίνεται ότι πολύ λίγος κόσμος που συμμετέχει σε αυτή τη
συζήτηση έχει σκεφτεί σοβαρά αυτό το ζήτημα και δυστυχώς αυτό το
γεγονός με θλίβει ιδιαίτερα.

Η μηχανοργάνωση του ελληνικού δημοσίου αποτελεί ένα πολύ ευαίσθητο
ζήτημα το οποίο χρειάζεται να κουραστεί απίστευτα για να δουλέψει
σωστά.

Τέλος πάντων, ας θέσω δύο ερωτήματα τα οποία ίσως να οδηγήσουν σε μία
εποικοδομιτικότερη συζήτηση:

1. Τι κατάσταση επικρατεί αυτή τη στιγμή στις νομαρχιακές
   αυτοδιοικήσεις και τι υποδομές υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμες ;
   (software, hardware etc etc.)

2. Πως μία δημόσια υπηρεσία αποφασίζει να μηχανοργανωθεί και τι πόρους έχει διαθέσιμους ;