Απ: Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Dec 7 23:09:24 EET 2006

Την 7/12/2006, Nick Demou <ndemou at gmail.com> έγραψε:
> [...]
> όταν αναφέρομε σε οποίοδήποτε πρόγραμμα εγώ εχω δύο πράγματα στο μυαλό μου:
> α) τις τεχνικές του ιδιότητες
> β) τις νομικές του ιδιότητες (που δεν είναι καθόλου απίθανο να
> εκφράζουν επίσης και την ιδεολογική τοποθέτηση των δημιουργών - όπως
> π.χ. στην περίπτωση του FSF)
>
> π.χ. το Gnu tar
> α) Τεχνικά: (πρόχειρα) δημιουργεί ένα αρχείο που εμπεριέχει πολά άλλα
> β) Νομικά/ιδεολογικά: (πρόχειρα) διατιθετε κάτω από άδεια χρήσης
> opensource / είναι ελεύθερο λογισμικό
>
> [...]
> [...]

Η ΣΗΝΕΧΕΙΑ

ο καλύτερος τρόπος να εξηγήσω πως σε "δαγκώνει" είναι ένα παράδειγμα:

 - 2007 η GianSoft διαθέτει δωρεάν και με τον κώδικα διαθέσιμο προς
review το Gunix. Unix συμβατό με το Linux με φοβερές τεχνικές
δυνατότητες και καταπλικτικό interoperability με τα windows. Αλλά δεν
είναι ΕΛ/ΛΑΚ.
 - 2008 οι περισσότεροι χρήστες και αρκετοί hackers έχουν εγκαταλήψει
το Linux για χάρη του τεχνικά ανώτερου Gunix
- 2009 το Gunix γίνεται κάθε μήνα και καλύτερο - H GiantSoft δέχετε
αρκετές και καλές προσθήκες και βελτιώσεις από τους community
contributors ενώ κάνει συνεχώς συνεργασίες με τρίτους για
drivers/add-on software/games κτλ
- 2011 το Gunix έχει σχεδόν μονοπωλήσει την αγορά OS - το linux και ta
windows είναι παρελθόν
- 2012 η GiantSoft αποσύρει την δωρεάν έκδοση και απαιτεί 50,00 ευρώ
ανά άδεια χρήσης
- 2013 η GiantSoft παυει να δημσιεύει το κώδικα
- 2014 η αγορά έχει δυσανασχετίσει αλλά δεν είναι έτοιμη να αλλάξει
σήσομη την τεχνολογική της υποδομή, δεν έχει καμία άλλη good enough
ενναλακτική σε OS και εν τέλη κανείς δεν θα χρεωκοπήσει για 50,00 ευρώ
- 2015 βγάινει μια αναβαθμισμένη έκδοση του Gunix και η τιμή ανεβαίνει
στα 80,00 ευρώ - οι περισσότεροι δηλώνουν "πουστιά... αλλά έλα μωρέ
ποιος τα αλλάζει όλα για να γλιτώσει 30,00 ευρώ... άσε που η νέα έκδση
έχει και φοβερά 3D γραφικά"

To ποιάσατε το υπονοούμενο???

Με λίγα λόγια: ωραίο πράγμα να προσελκύσουμε ένα μεγάλο ποσοστό
χρηστών windows στο linux ΑΛΛΑ, όχι αν πρέπει το Linux να πάψει να μας
προσφέρει
 - τις δυνατότητες επιλογής,
 - τις ελευθερίες
 - τα δικαιώματα
και όλα αυτά τα μη τεχνικά χαρακτηριστικά που και μας κάναν να το
προτιμήσουμε και του επιτρέψανε να εξελιχθεί τόσο γρήγορα σε αυτό που
είναι σήμερα ΚΑΙ θα του επιτρέψουν να σηνεχίσει να εξελίσετε εξίσου
γρήγορα σε κάτι ακόμα καλύτερο στα επόμενα χρόνια (εκτός και αν  έχετε
την ψευδαίσθηση ότι όλοι οι unpaid developers από όλο τον κόσμο και οι
paid developers από εκατοντάδες εταιρείές και οι unpaid bug testers
που συνησφέρουν στο ανοιχτό για όλους Linux θα μείνουν να συνησφέρουν
στην νέα έκδοση
"Linux-Για-Να-Βγάλει-Λεφτά-Κυριώς-Η-Νovel-Και-Οτι-Περισεψει-Μερικοί-Ακομα")
... I personaly wont