Re: Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Dec 7 15:28:03 EET 2006

Την 7/12/2006, Giorgos Keramidas <keramida at ceid.upatras.gr> έγραψε:

> ``Ρηχότητα'', παρεπιπτόντως.

χμμ... δεν ξέρω... το google είναι μαζί σου αλλά θα ορκιζόμουν ότι το
ρηχήτητα είναι σωστό (με ότι βάρος μπορεί να έχει αυτό από ένα άτομο
με τις δικές μου ορθογραφικές αιπηδωσις)

> Αλλά έχεις δίκιο ότι το άρθρο του de Icaza
> είναι ρηχό.  Η βασική του ουσία είναι:
>
>   * Μας κατηγορεί το Groklaw ότι θα κάνουμε fork το OpenOffice
>   * Αυτό δεν είναι αλήθεια, γιατί το κάνουμε εδώ και καιρό

εδώ αναφέροταν και ο χαρακτηρισμός "κακογραμένο" όσον αφορά το άρθρο
της PJ. Διότι όταν έγραφε fork το εννοούσε πολύ πολύ διαφορετικά από
ότι όλος ο κόσμος (εξ ου και τα εισαγωγικά γύρο από το forking στον
τίτλο του άρθρου) και με αυτό τον τρόπο άφησε το περιθώριο στον de
Icaza να μπορεί να αντιλογήσει.
Εξηγώ: Η σκοπιά της PJ (με την οποία συμφωνώ) είναι πως η Novel
ξεκίνησε με τις ευλογίες της Microsoft την απόσχιση της από το
υπόλοιπο open source οικοσύστημα. Αυτό ειναι το forking για το οποίο
μιλάει. Αυτό που η Novel "άλλαξε" πρώτο-πρώτο στη δική της διανομή
είναι ότι του πρόσθεσε την (δήθεν) υποσχεση "δεν θα σας κηνηγήσω
νομικά" της Microsoft και τώρα (βλέπε το σχετικό άρθρο του groklaw)
πάει να προσθέσει και interoperability καλούδια με (δήθεν) συνεργασία
της Microsoft. Ο φόβος της pj είναι ότι η novel ίσως καταφέρει με
τέτοια κόλπα να παρασύρει σοβαρό ποσοστό από χρήστες linux και open
source εφαρμογών στο novel SUSE (με θελγητρο το "κοιτάτε μας αγαπαει
και μας βοηθάει η Microsoft - θα έχετε το κεφάλι σας ήσυχο και
καλύτερο interoperability) με αποτέλεσμα:
 - το focus/ενδιαφέρον/resources που συγκεντρώνονται τα τελευταία
χρόνια στο κατουσίαν opensource να μεταφερθούν στο κατ'όνομα opensouce
 - αρκετοι προγραμματιστές να "χάψουν" τα promises της MS και να
αναπτύξουν ζωτικό κώδικα που θα εξαρτάτε από αυτά
 - οι άλλες διανομές να αποδυναμωθούν
 - η Microsoft να έχει έναν πιο συγκεντρομένο και ευάλωτο στόχο να
χτυπήσει (την Novel)
 - η Microsoft να εκμεταλευτεί τις τεράστιες τρύπες στα "promises"
τύπου "Microsoft Open Specification Promise") και να καταστήσει τα
ζωτικά προγράμματα μη ελευθερα.

(να ξανααναφέρω έδώ πως πρόκειτε ακριβώς για τον φόβο του Bruce Perens
πριν από καμιά 7αριά χρόνια:
   Efforts to hurt us from inside are the most dangerous. I think we'll
  also see more attempts to dilute the definition of Open Source to
  include partially-free products, as we saw with the /Qt/ library in
  KDE before Troll Tech saw the light and released an Open Source
  license. Microsoft and others could hurt us by releasing a lot of
  software that's just free enough to attract users without having the
  full freedoms of Open Source. It's conceivable that they could kill
  off development of some categories of Open Source software by
  releasing a "good enough," "almost-free-enough" solution. However,
  the strong reaction against the KDE project before the /Qt /library
  went fully Open Source bodes poorly for similar efforts by MS and
  its ilk.
)

> Και το δεύτερο μέρος του άρθρου, που αναφέρεται στον κώδικα για
> interoperability με το Microsoft Office, βασικά υποστηρίζει ότι:
>
>   * Δεν είναι τίποτα κακό, αφού μας καλύπτει το ``Microsoft Open
>     Specification Promise''
>
> Τώρα, πόσο βάρος έχει ένα ``promise'' από μια εταιρεία που έχει το
> ιστορικό της Microsoft, είναι μια άλλη ιστορία, φυσικά :)

:-) ειδηκά αν διαβάσεις το "Promise" δεν θα πρέπει να έχεις και πολλές
αμφιβολίες για το πόσες πιθανότητες έχεις να λάβεις πραγματική κάληψη
αν έστω και καταλάθος ανταγωνιστείς οποιοδήποτε προϊόν της MS