ελληνικά straight -vs- ελληνικά μέσω ssh

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Aug 3 18:31:41 EEST 2006

έχω 2 pcs: ένα ubuntu, ένα debian και μέχρι πρότινος νόμιζα ότι έχω
παντού και πάντα σωστά ελληνικά.

όταν είμαι συνδεμένος μέσω ssh στο debian βλέπω και γράφω ελληνικά στο
bash μια χαρά. Ορίστε πως φτιάχνω ένα text-file με ελληνικά μέσα:

   arti:~# echo φχψω > ttt
   arti:~# cat ttt
   φχψω

αν όμως το εν λόγο text-file το ανοίξω για edit με vi ή nano βλέπω
αλαμπουρνέζικα[3]

Η ίδια διαδικασία όταν την κάνω *LOCALY* στο ubuntu PC εξελίσεται μια
χαρά[2] (ελληνικά παντού)

Τι πρέπει να κάνω για να μην έχω αυτό το πρόβλημα?
Απο περιέργεια: είναι κανείς εδώ ή το email θα κάνει echo καθώς θα
πέσει μέσα στην άδεια λίστα :-)

εξτρα πληροφορίες:

α) και στα δύο pcs η εντολή locale δήνει το ίδιο configuration[1]

β) [Μέσω ssh στο debian] αν ανοίξω nano και γράψω abcdαβγδφχψω βλέπω
κανονικά τα abcdαβγδ αλλά καθώς γράφω τα φχψω τα βλέπω
αλαμπουρνέζικα[3]

γ) [Μέσω ssh στο debian] αν ανοίξω nano και γράψω abcdαβγδφχψω το
αρχείο που δημιουργήτε περιέχει κανονικά όλα τα ελληνικά encoded σε
UTF-8 και ας μην βλέπω τα μισά από αυτά [4]

--------------------------------
[1] αποτελέσματα εντολής locale και στα δύο συστήματα
--------------------------------
arti:~# locale

LANG=en_US.UTF-8
LC_CTYPE="en_US.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_US.UTF-8"
LC_TIME="en_US.UTF-8"
LC_COLLATE="en_US.UTF-8"
LC_MONETARY="en_US.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_PAPER="en_US.UTF-8"
LC_NAME="en_US.UTF-8"
LC_ADDRESS="en_US.UTF-8"
LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8"
LC_ALL=

--------------------------------
[2] σχεδόν μια χαρά ελληνικά στο ubuntu
--------------------------------
για την ακρίβεια όλα είναι ΟΚ σε gnome-terminal - Αν πάω σε console
βλέπω ελληνικά αλλά δεν μπορώ να γράψω (εμφανίζονται κενοί χαρακτήρες
αντί για ελληνικά). Αλλα αυτό για την ώρα είναι δευτερεύον

--------------------------------
[3] πως μοιάζουν τα αλαμπουρνέζικα
--------------------------------
π.χ. το φχψω εμφανίζεται όπως η επόμενη γραμμή μόνο που τα ερωτηματικά
είναι αντεστραμένα (μαυρά γράμματα μέσα σε άσπρο κύκλο αντί για άσπρα
γράμματα σε μάυρο φόντο):

[4] περιεχόμενα ελληνικού αρχείου που δημιουργώ στο "προβληματικό" περιββάλλον
όριστε τα bytes σε hex από ένα αρχείο στο οποίο έγραψα abcdαβγδφχψω:

00000000   61 62 63 64  CE B1 CE B2  CE B3 CE B4  CF 86 CF 87  abcd............
00000010   CF 88 CF 89  0A                                     .....

σημειώνω πως εκτός του ότι μου φένονται εκ πρώτης όψεως ΟΚ είναι
ακριβώς τα ιδια bytes που βλέπεις αν το δημιουργήσεις σε περιβάλλον
όπου όλα δουλευουν κανονικά