PDF τίτλοι και αρχειοθέτηση

Diomidis Spinellis dds at aueb.gr
Fri Apr 28 15:33:29 EEST 2006

Giannis Papadopoulos wrote:
> Έχω ξεπεράσει κάθε λογικό νούμερο σε papers, παρουσιάσεις και άλλα τινά
> στο δίσκο μου - και ακόμα είμαι νέος.
>
> Το θέμα είναι ότι εξ αρχής δεν σκέφτηκα να βάλω στα pdf των papers τον
> τίτλο τους και έχουν μείνει διάφορα cryptic ονόματα.
>
> Υπάρχει κάποιο εργαλείο να "βγάζει" τον τίτλο και να αντικαθιστά τον
> υπάρχοντα;
>
> Ακόμα καλύτερα, υπάρχει κάποιος τρόπος να αρχειοθετηθούν και να μπορώ να
> κάνω ένα σοβαρό search (το Beagle κάτι πάει να πει, αλλά όχι και πολλά
> προς το παρόν); Η λύση κατάλογος στον κατάλογο δουλεύει μέχρι τους 50.
> [...]

Για να μιλάς για papers υποθέτω πως θα μαζεύεις υλικό για επιστημονική
χρήση.  Κατά συνέπεια χρειάζεσαι παραπάνω στοιχεία από τον τίτλο των
εργασιών, για να μπορέσεις να τις χρησιμοποιήσεις (π.χ. όνομα συνεδρίου
ή περιοδικού, έτος, ονόματα συγγραφέων κλπ).  Αυτά τα στοιχεία τα
αποθηκεύεις σε κάποιο σύστημα διαχείρισης βιβλιογραφικών αναφορών, και
ονομάζεις το αρχείο PDF με βάση τον μοναδικό κωδικό που αναθέτει το
σύστημα (ή αναθέτεις εσύ) στη συγκεκριμένη αναφορά.

Για παράδειγμα, εγώ χρησιμοποιώ το BibTeX.  Στο άρθρο που περιγράφει το
νόμο του Moore έχω δώσει τα παρακάτω στοιχεία:

@Article{Moo65,
	author = {Gordon E. Moore},
	title = {Cramming More Components onto Integrated Circuits},
	journal = {Electronics},
	year = {1965},
	volume = {38},
	number = {8},
	month = apr,
	pages = {114--117},
URL="http://www.cs.princeton.edu/courses/archive/fall05/frs119/papers/moore65.pdf"
}

Ο κωδικός που έχω δώσει στο άρθρο (και τον οποίο μπορώ να χρησιμοποιήσω
με \cite{} για να αναφερθώ σε αυτό μέσα από το LaTeX) είναι Moo65.  Κατά
συνέπεια, το φυλάω σε έναν κατάλογο με τίτλο Moo65.pdf.  Αν μια εργασία
έχει ένα συγγραφέα χρησιμοποιώ για κωδικό τα 3 πρώτα γράμματα του
ονόματός τους ακολουθούμενα από το έτος.  Αν μια εργασία (όπως η
παρακάτω) έχει πολλούς συγγραφείς χρησιμοποιώ τα αρχικά του κάθε
ονόματος και το έτος.

@InProceedings{WJND95,
	author = "Wilson, Paul R. and Johnstone, Mark S. and Neely, Michael and
Boles, David",
	title = "Dynamic Storage Allocation: A Survey and Critical Review",
	booktitle = "IWMM '95: Proceedings of the International Workshop on
Memory Management",
	month=sep,
	Address="Berlin",
	Publisher="Springer-Verlag",
	Note="Lecture Notes in Computer Science 986",
	Pages="1--116",
	location = "Kinross, Scotland",
	year = "1995",
	Editor="Henry G. Baker",
	url = "http://csapp.cs.cmu.edu/public/docs/dsa.ps",
	Where="pub/lib,photocopy"
}

Αν δύο εργασίες, όπως οι παρακάτω, έχουν τον ίδιο κωδικό βάζω ένα
λατινικό γράμμα (a,b,c...) μετά τον κωδικό.

@Article{Spi06b,
	Title="Bug Busters",
	Author="Diomidis Spinellis",
	Journal="IEEE Software",
	Month="March/April",
	Volume=23,
	Number=2,
	Pages="92--93",
	Year=2006,
	DOI="10.1109/MS.2006.40",
	URL="http://www.dmst.aueb.gr/dds/pubs/jrnl/2005-IEEESW-TotT/html/v23n2.html"
	}

@Article{Spi06c,
	Title="Some Types of Memory are More Equal than Others",
	Author="Diomidis Spinellis",
	Journal=";login:",
	Volume="31",
	Number="2",
	Month=apr,
	Pages="29--36",
	Year="2006",
	URL="http://www.dmst.aueb.gr/dds/pubs/trade/2006-login-memhier/html/memhier.html"
	}

Με τον τρόπο αυτό έχω τακτοποιημένες περίπου 8000 αναφορές, από τις
οποίες για 260 έχω κρατήσει και τα αρχεία σε ηλεκτρονική μορφή (δυστυχώς
πολλές τις έχω τυπωμένες σε νεκρά δέντρα - κάποτε οι δίσκοι είχαν λίγο
ελεύθερο χώρο).  Οι αναφορές που έχω συγκεντρώσει είναι διαθέσιμες από
τη σελίδα http://www.dmst.aueb.gr/dds/bib/index.htm, στη σελίδα
http://www.dmst.aueb.gr/dds/rese/cite/index.htm έχω μερικές σημειώσεις
για βιβλιογραφικές παραπομπές, ενώ στις σελίδες
http://www.dmst.aueb.gr/dds/sw/textproc/bib2xhtml/ και
http://www.dmst.aueb.gr/dds/sw/ports/rtfbtx/ έχω εργαλεία που
μετατρέπουν αρχεία BibTeX σε HTML και RTF (Word), αντίστοιχα.