kubuntu root

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Wed Apr 26 12:39:17 EEST 2006

Chameleon wrote:
> Τέλος πάντων. Ευτυχώς με βοήθησε ο προηγούμενος και μου είπε σε ποιό αρχείο είναι οι ρυθμίσεις για να μπορεί να κάνει ο root login σε KDE.

Είναι εντελώς χαζό και άχρηστο να κάνεις login ως root στα X. Αφενός δε
χρειάζεται να τρέχεις 35000 X-clients (terminals, file explorers,
internet browsers, media players + ότι άλλη χαζομάρα σηκώνουν τα gnome
και KDE + ... ) ως root, αφετέρου είναι security risk (το όποιο
vulnerability σε κάποιο από όλα τα παραπάνω γίνεται αρκετά πιο
επικίνδυνο όταν ο owner του αντίστοιχου process είναι ο root). Τις
χαζομάρες των Windows μπορείς να τις αντιγράψεις, αλλά δεν υπάρχει λόγος
να το κάνεις (ακόμα και τα εγχειρίδια της MS εξάλλουν προτείνουν να
χρησιμοποιείς απλό χρήστη και τη -sudo equivalent- runas ;-))

Ένα xterm (konsole tab, gnome-terminal, whatever) με ένα μόνιμο root
shell (είτε μέσω `sudo -i` είτε μέσω `su -`) στο οποίο θα κάνεις switch
κάθε φορά με σεβασμό και ευβλάβεια είναι αρκετό.

Γ.