kubuntu root

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Apr 25 19:42:17 EEST 2006

On 2006-04-25 19:16, Chameleon <cham_gss at hotmail.com> wrote:
> [...]
> τόνους, διαλυτικά και με όλα! Βέβαια σε κονσόλα - κονσόλα και όχι σε
> κονσόλα μέσα από KDE κάτι πήγαινε στραβά αλλά επειδή η γραμματοσειρά που
> έκανε map πάνω από τον 128 ASCII ήταν latin-2 και όχι ελληνικά. Δεν το
> διόρθωσα ακόμα, αλλά είμαι καθοδόν.
>
> Και τότε χρειάστηκε για κάποιο λόγο (για εκατομμύρια λόγους) να κάνω
> login στο KDE σαν root...
>
> Εκεί έπαθα ζημιά... Ε, όχι ρε παιδιά! Δεν γίνεται να απαγορεύται να
> μπαίνεις σε KDE σαν root. Όποτε θέλω δηλαδη να κάνω kill ένα service
> (π.χ. τον Apache ή την MySQL) πρέπει να τρέχω την sudo-μλκια;

Ναι.  Θα καταλάβεις γιατί αυτό είναι απαραίτητο -- όπως όλοι όσοι το
έχουν ήδη καταλάβει -- όταν θα αρχίσεις να τρέχεις KDE ως root, και θα
συνειδητοποιήσεις (με καθυστέρηση ελάχιστων δευτερολέπτων) ότι το Linux
είναι πολύ γρήγορο όταν τρέχει εντολές όπως:

	ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: ΜΗΝ ΤΡΕΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
	1000% ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΞΕΡΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΙ ΚΑΝOYN.

	# cd /
        # rm -fr tmp/ *

Ακριβώς επειδή ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΕΝΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, μπορεί να κάνει τόσο
καταστροφικές και τόσο ανεπανόρθωτες ζημιές, είναι πολύ καλή ιδέα να ΜΗΝ
ΤΡΕΧΕΙΣ MONIMA ένα root shell.

> Παρεπιπτόντως: Μήπως υπάρχει κάποιο workaround για να μπω σε KDE σαν root;

Ναι, φυσικά, αλλά ακριβώς επειδή είναι τόσο κακή ιδέα θα πρέπει να
ψάξεις μόνος σου να βρεις πώς γίνεται :P