GRUB says - was: Re: Attitude problem

Chameleon cham_gss at hotmail.com
Mon Apr 10 23:16:53 EEST 2006

> [...]
> αποτελούμενο μόνο από πακέτα που βρίσκονται στο CD1, μετά κάνει reboot και
> όταν εσύ μπουτάρεις σε αυτό το base system, σε καλεί να βάλεις και τα
> υπόλοιπα cd για να ολοκληρώσεις την εγκατάσταση. Περίπου όπως και στα WinXP,
> που κάνεις δυο-τρια αν θυμάμαι καλά reboot μέχρι να το εγκαταστήσεις. Στην
> έκδοση DVD δεν γίνεται έτσι: χωρίς κανένα reboot μπαίνεις σε έτοιμο σύστημα.
> Το DVD που έφτιαξες εσύ ενώνοντας τα CD προφανώς εξακολουθεί να έχει μέσα τα
> install scripts της CD έκδοσης και προσπαθεί να κάνει reboot. Πέταξέ το.

Ωραία. Δοκίμασα τα CDs.
Σέταρα το σύστημα ως εξής:
(βήμα - βήμα)

Γλώσσα Ελληνικά
Νέα Εγκατάσταση
Ώρα Ελλάδας
Επιφάνεια εργασίας KDE
Ρυθμίσεις εγκατάστασης για προχωρημένους
Πληκτρολόγιο για ελληνικά
Κατάτμηση 2 φορές χειροκίνητη
Λογισμικό όλα εκτός από: Σύστημα GNOME, XEN Virtualization, ανάπτυξη
GNOME, Mono/CLR

Η κατάτμηση έγινε ως εξής:
2 read only partitions (hda1, hdb1) με HPFS/NTFS με mount point το
/windows/C και /windows/D
Format για το ext3 (το προτιμώ από το ReiserFS) στο hda2 και format για
το swap στο hda3. Mount point / και swap αντίστοιχα.

Εκκίνηση με GRUB
προεπιλογή /dev/hda1

Επιλογές του GRUB
SuSE Linux 10.0 /boot/vmlinux (/dev/hda2, root=/dev/hda2)
Windows
Floppy
FailSafe
Memory Test

Τοποθέτηση στο MBR του hda

Μετά πάτησα εγκατάσταση.

Το ίδιο συνέβει. Αυτή τη φορά έγραψα και την κονσόλα του grub τι πετάει
αλλά δεν πετάει τίποτα σχετικο:
--------------------
GNU GRUB version 0,96 (639K lower .... upper memory)
[Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word, TAB
lists possible command completions. Anywhere else TAB lists the possible
completions of a device/filename]

grub>
--------------------

Φοβερό;!

Από το help δοκίμασα κάτι εντολές του τύπου:
kernel /dev/hda2
kernel /dev/hda2/vmlinuz
boot /dev/hda2/vmlinuz
alla den dokimasa to
kernel /boot/vmlinuz
h to
boot /boot/vmlinuz

> [...]
> prompt του grub. Ίσως να έχει σημασία - άσε τους πιο έμπειρους να το κρίνουν.
> Εγώ επίσης θα πρότεινα (πιθανόν είναι άσχετο, το λέω όμως επειδή έτσι
> δουλεύει σε εμένα) το hda2 να το κάνεις extended partition και να φτιάξεις
> μέσα του 2 logical, πρώτα το hda5 swap στο οποίο να δώσεις 512ΜΒ και το hda6
> το οποίο να φορμάρεις σε ReiserFS (αυτό δεν έχει default η SuSE?). Επίσης θα
> σου έλεγα στην αρχή να μη το φορτώσεις το σύστημα με όλα τα πακέτα. Διάλεξε
> για περιβάλλον το KDE, και άφησε την default επιλογή πακέτων, έχει όλα τα

Να πάρει! αυτό το ξέχασα. Πάντως αποκλειεται να σετάρω linux σε
ReiserFS. Μονο ext3.

> μια ρύθμιση στο BIOS, η "Plug'n'play OS", η οποία θα πρέπει να είναι FALSE.
> Αφού **βεβαίωθείς** για αυτά, ξανα-ξεκίνα την εγκατάσταση και πες μας τι
> γίνεται όσο αναλυτικότερα μπορείς.

το εφτιαξα αλλά τίποτα.

> Να ρίξω λοιπόν και μια ακόμη ιδέα? Αν πάλι τα βρείς μπαστούνια και δεν
> φορτώνει σωστά το grub από το master boot record του σκληρού, ξανα-ξεκίνα την
> εγκατάσταση και πες στο YaST οτι θες να ξεκινάς το grub από δισκέτα. Έτσι θα
> μπορέσεις να ολοκληρώσεις την εγκατάσταση και να παίξεις με το νέο σου
> linuxάκι μπουτάροντάς το από δισκέτα, μέχρι να βρείς τη λύση για να μπουτάρει
> από το σκληρό.

μπα. δεν μου αρεσει.
θα δοκιμάσω το άλλο.
θα προσπαθήσω να κάνω resize το NTFS partition στο hdb και να φτιάξω ένα
partition ext3 στο hdb (hdb1) για να βάλω εκεί το linux.

Υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που να κάνει resize NTFS partitions με
*ασφάλεια*; Καθώς στο hdb έχω *τα πάντα*.

Αρχίζω να πιστεύω οτι το πρόβλημα είναι οτι το partition του linux δεν
είναι το πρώτο στο δίσκο. Επειδη το έχω ξαναπάθει με Windows 2000 και
Windows 98. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει.

Είναι και το άλλο. Οι δύο σκληροί μου είναι *ακριβως* ίδιο μοντέλο.
Αν και δε νομίζω να είναι τοσο χαζό το linux που να "μπερδεύεται".

> Ain't linux great or what???

ουουου!... δε λες τιποτα!