VMware

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Thu Sep 29 11:53:36 EEST 2005

Antonios Christofides wrote:
> Θέλω στον υπολογιστή μου να τρέχω linux και windows, ει δυνατόν
> ταυτόχρονα. Μερικές απορίες για το VMWare:
>
> 1) Αν κατάλαβα καλά, το VMware τρέχει μέσα σε host OS, και μέσα στο
>    VMware τρέχω όποιο άλλο (i386) guest OS θέλω. Δηλαδή αν πάρω, ας
>    πούμε, VMware για Linux, ο υπολογιστής μου θα μπουτάρει το
>    λινουξάκι, και και το vmware θα τρέχει σαν εφαρμογή του
>    λινουξακίου. Σωστά;

Ως εδώ, σωστά.

> 2) Άρα το λινουξάκι τρέχει κατευθείαν πάνω στον υπολογιστή και όχι
>    μέσα σε virtual machine, οπότε δεν έχω performance penalty για το
>    λινουξάκι έτσι; Θα έχω μόνο για τα windows που θα τρέχουν μέσα στο
>    vmware.

Μπα; Και το VMWare που νομίζεις ότι τρέχει; :) Τα δύο OS μοιράζονται την
επεξεργαστική σου ισχύ. Απλώς το OS που τρέχει μέσα στο VM νομίζει πως
τρέχει σε πιο ασθενές hardware ενώ το host OS έχει πλήρη γνώση ότι τρέχει
ένα "βαρύ" application, το VMWare.

> 3) Το vmware δεν έχει ανάμεσα στα υποστηριζόμενα λειτουργικά το
>    Debian, έχει μόνο mandrake, redhat, suse. Λέτε να αντιμετωπίσω
>    κανένα σοβαρό πρόβλημα αν το βάλω σε sarge;

IMHO, δεν νομίζω, αλλά αυτό θα πρέπει να στο πει κάποιος πιο έμπειρος.

> 4) Από τη στιγμή που θα ενεργοποιήσω τα Windows μες στο VMWare, τα
>    καταδικάζω να τρέχουν για πάντα εντός του VMWare έτσι; Δηλαδή δεν
>    μπορώ μετά να τα απεγκαταστήσω από το VMWare και να τα εγκαταστήσω
>    κατευθείαν στον υπολογιστή, γιατί θα "δουν" διαφορετικό hardware
>    και θα αρνηθούν να ενεργοποιηθούν. Καλά το λέω;

Ε, ναι. Το θεωρώ απαγορευμένο αυτό το σενάριο και η ίδια η εταιρία "δεν το
συνιστά". Θεώρησε το VMWare μια βολική πλατφόρμα για εξειδικευμένες
εγκαταστάσεις (όπως testing, ή ειδική προστασία του περιβάλλοντος).

> 5) Το vmware έχει καμιά παραξενιά μες στο license; Ή είναι ένα απλό
>    σύνηθες license που μου επιτρέπει να το έχω εγκατεστημένο σε έναν
>    υπολογιστή; Υπάρχει κανένας περιορισμός αν το τρέξω remotely,
>    εφόσον είμαι ο ίδιος χρήστης; Υπάρχει κανένα πρόβλημα με το license
>    των Windows XP DSP;

Δεν τα ξέρω αυτά που λες, αλλά δεν καταλαβαίνω και το "να το τρέξω remotely".

> 6) Υπάρχει κανένα ανταγωνιστικό του vmware; Τίποτε σε ελεύθερο
>    λογισμικό;

Όχι.

> 7) Κάτι άλλο που πρέπει να προσέξω;

- Να αποθηκεύσεις υπομονή και να ψάξεις (googling) για υπάρχουσες αναφορές
πάνω σε αυτό που θες να κάνεις. Π.χ. εγώ πήγα να εγκαταστήσω το fedora
(core 1) σε VM και είχα διάφορα προβληματάκια. Εκ των υστέρων πήρα
απαντήσεις όταν googlάρισα, αλλά έχασα αρκετές ώρες από τον πολύτιμο χρόνο μου.
- Απόφυγε να χρησιμοποιήσεις πολλαπλά CD για την εγκατάσταση (προτίμησε ένα
DVD με όλη την εγκατάσταση που θες να κάνεις). Α, και να είναι καλογραμμένο.

Καλύ τύχη,

Doc

--
  Theory asserts that although in theory there should be no
difference between theory and practice, in practice there IS