VMware

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Sep 29 11:31:35 EEST 2005

Θέλω στον υπολογιστή μου να τρέχω linux και windows, ει δυνατόν
ταυτόχρονα. Μερικές απορίες για το VMWare:

1) Αν κατάλαβα καλά, το VMware τρέχει μέσα σε host OS, και μέσα στο
   VMware τρέχω όποιο άλλο (i386) guest OS θέλω. Δηλαδή αν πάρω, ας
   πούμε, VMware για Linux, ο υπολογιστής μου θα μπουτάρει το
   λινουξάκι, και και το vmware θα τρέχει σαν εφαρμογή του
   λινουξακίου. Σωστά;

2) Άρα το λινουξάκι τρέχει κατευθείαν πάνω στον υπολογιστή και όχι
   μέσα σε virtual machine, οπότε δεν έχω performance penalty για το
   λινουξάκι έτσι; Θα έχω μόνο για τα windows που θα τρέχουν μέσα στο
   vmware.

3) Το vmware δεν έχει ανάμεσα στα υποστηριζόμενα λειτουργικά το
   Debian, έχει μόνο mandrake, redhat, suse. Λέτε να αντιμετωπίσω
   κανένα σοβαρό πρόβλημα αν το βάλω σε sarge;

4) Από τη στιγμή που θα ενεργοποιήσω τα Windows μες στο VMWare, τα
   καταδικάζω να τρέχουν για πάντα εντός του VMWare έτσι; Δηλαδή δεν
   μπορώ μετά να τα απεγκαταστήσω από το VMWare και να τα εγκαταστήσω
   κατευθείαν στον υπολογιστή, γιατί θα "δουν" διαφορετικό hardware
   και θα αρνηθούν να ενεργοποιηθούν. Καλά το λέω;

5) Το vmware έχει καμιά παραξενιά μες στο license; Ή είναι ένα απλό
   σύνηθες license που μου επιτρέπει να το έχω εγκατεστημένο σε έναν
   υπολογιστή; Υπάρχει κανένας περιορισμός αν το τρέξω remotely,
   εφόσον είμαι ο ίδιος χρήστης; Υπάρχει κανένα πρόβλημα με το license
   των Windows XP DSP;

6) Υπάρχει κανένα ανταγωνιστικό του vmware; Τίποτε σε ελεύθερο
   λογισμικό;

7) Κάτι άλλο που πρέπει να προσέξω;

Ευχαριστώ τα μάλα.

--