gnome nautilus περιεργα

Theodoros V. Kalamatianos thkala at softlab.ece.ntua.gr
Wed Sep 28 00:55:21 EEST 2005

On Tue, 27 Sep 2005, Neon Absentius wrote:

> Χμμ! θέλεις να πείς ότι επειδή το theme είναι customizable
> επιτρέπεται να έχει τέτοιο απαίσιο default;

Μια παρατήρηση, που θα ταίριαζε και στο άλλο thread για τους editors: Το
να έχει ένα πρόγραμμα απίστευτες δυνατότητες για customisation είναι εν
γένει ένα πολύ καλό χαρακτηριστικό. Θεωρώ όμως λάθος διάφορα σχόλια που
ακούγονται συχνά και είναι του στιλ "ναι είναι χάλια, αλλά μπορείς πάντα
να το αλλάξεις, οπότε όλα ΟΚ". Προσωπικά το χρόνο για κάθε customisation
τον προσθέτω στην καμπύλη εκμάθησης/εξοικείωσης με ένα πρόγραμμα, και
μάλιστα επί 10, για τον πολύ απλό λόγο ότι π.χ. τα default shortcuts ενός
editor θα τα μάθω μια φορά και τέλος, ενώ το customisation θα πρέπει να το
κάνω κάθε φορά που πρέπει να δουλέψω σε ένα νέο μηχάνημα - χώρια ο χρόνος
για να βρω αρχικά πώς στο καλό γίνεται η χψζ ρύθμιση.

Έτσι έχω καταλήξει υποσυνείδητα να παρατήσω διάφορα προγράμματα,
επιλέγοντας πιο "αδύναμες" εναλλακτικές, μόνο και μόνο επειδή τα defaults
ήταν άσχημα ή δύσχρηστα και χρειαζόμουν περισσότερα απο 10 λεπτά για να τα
στρώσω. Καταλαβαίνω ότι εδώ τίθενται πολλά ζητήματα προσωπικού γούστου,
αλλά σε πολλές περιπτώσεις δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι δεν μπορόυσαν να
επιλεγούν αρχικές ρυθμίσεις που να μην δυσκολεύουν τους χρήστες - δεν λέω
να αρέσουν, απλά να μην δυσκολεύουν. Για μένα τα καλά defaults είναι πολύ
πιο σημαντικά από το να μπορώ να ρυθμίσω αν ο κέρσορας θα έχει σχήμα γάτας
ή σκύλου.

Φιλικά,

Θεόδωρος Καλαματιανός