programmers text editor

Neon Absentius absent at sdf.lonestar.org
Tue Sep 27 21:58:55 EEST 2005

On Tue, Sep 27, 2005 at 09:07:53PM +0300, Leonidas Tsampros wrote:

> Katarxin exei shell! Panta exw ena e-shell anoixto se kapoio buffer.
> Episis to shell afto einai kai eksypno. (eidika me to output tis grep
> kai paromoiwn entolwn) (gia perisoteres leptomereies M-x eshell kai
> meta grep lala *) (gia na katalaveis energopoihse to font-lock-mode
> ston grep buffer kai koita ta xrwmatakia sta line kai column number
> toy output)

Εκτός το bultin shell εμένα πολύ μ' αρέσουν και τα "shell-buffers"
στα οποία μπορείς να τρέξεις bash (ή όποιο άλλο shell θές).

Σχετικά με το grep πάντως δεν χρειάζεται να πάς στο eshell για να
το χρησιμοποιήσεις, μπορείς απλά να δώσεις την εντολή

M-x grep

τα αποτελέσματα και πάλι σου έρχονται σε ένα ωραίο *grep* buffer και
απλά μπορείς να πατήσεις RET σε κάποια γραμμή για να σου ανοίξει το
συγκεκριμμένο αρχείο στην συγκεκριμένη γραμμή.  Υπάρχει και η εντολή
"M-x occur" που είναι σαν το grep αλλά δουλεύει με buffers αντί για
(σωσμένα) αρχεία.  Ας πούμε δουλεύεις ένα πρότζεκτ διασκορπισμένο
σε διάφορα buffers που δείχνουν διαφορετικές συνιστώσες του
πρότζεκτ, και θέλεις να βρεις όλες τις occurences κάποιας regexp,
δίνεις "M-x occur" και σου γυρίζει ένα *occur* buffer με όλα
τις γραμμές που ταιριάζουν, αν RET (ή κλικ) σε μια γραμμή ο Εμάξ
σε πάει στο συγκεκριμένο buffer στην συγκεκριμένη γραμμή.  Έχει
και παρόμοια interfaces για τις εντολές locate και find.

Να ξύσω λίγο παραπάνω το παγόβουνο, γράφεις ας πούμε ένα Latex άρθρο
και χρειάζεσαι να κάνεις κάποιους υπολογισμούς, πχ θες να
απλοποιήσεις το \frac{a-b}{a^2 - b^2} (απλό παράδειγμα αλλά λέμε
τώρα).  Αν είσαι στον Εμάξ δεν χρειάζεται να πιάσεις χαρτί και
μολύβι ή να ξεκινήσεις κάποιο ειδικό πρόγραμμα, απλά καλείς τον μέγα
calc, το builtin calculator, κάνει τον υπολογισμό, σου γυρίζει την
απάντηση \frac{1}{a-b} (σε Latex!) και αποχωρεί για να σε αφήσει να
συνεχίσεις την δουλειά σου.

Άσε μην αρχίσω, έχουμε και δουλειές.

--
Everyone is so overwhelmed by the hospitality. And so many of the
people in the arena here, you know, were underprivileged anyway, so