programmers text editor

Michael Iatrou iatrou at serverhive.com
Sun Sep 25 20:37:26 EEST 2005

When the date was Sunday 25 September 2005 11:31, Antonios Christofides wrote:

> Θα διαφωνήσω. Δυστυχώς αν το κάνεις αυτό τα κριτήριά σου θα είναι αυτά
> του αρχαρίου και όχι αυτά του έμπειρου. Π.χ. ο αρχάριος μπορεί να κρίνει
> ότι τα keybindings αμφότερων των editor δεν είναι καλά, αφού του είναι
> δύσκολο να τα συνηθίσει.

Μου είναι αδιάφορος ο τύπος του αρχάριου στον οποίο αναφέρεσαι. Υποθέτω ένα
συνειδητοποιημένο χρήστη που απλά θέλει να κάνει μια επιλογή και γνωρίζει ότι
το αποτέλεσμα αυτής, στην απόδοση, του θέλει χρόνο και κόπο για να φανεί. Ο
χρήστης που χθες είχε Windows και notepad και σήμερα έβαλε Gentoo και
προβληματίζεται για VI vs. Emacs είναι out of scope, γι αυτόν υπάρχει το
pico, το nano, το mcedit κλπ.

> Αν δεν του εξηγήσει κάποιος έμπειρος ότι τα
> keybindings αμφότερων είναι καλύτερα από αυτά του notepad, δεν
> πρόκειται να το μαντέψει μόνος του. Αλλά ακόμα κι αν ένας έμπειρος
> εξηγήσει ό,τι μπορεί, δεν μπορεί να εξηγήσει τι βρίσκεται στη συνολική
> αίσθηση του editor που τον κάνει καλύτερο.

Αυτό ακριβώς είπα εξ' αρχής, είναι θέμα γούστου.

> Έχω πολύ συγκεκριμένη
> άποψη για τις (πολύ σοβαρές) αδυναμίες του καθενός έντιτορ σε σχέση με
> τον άλλο

Δεν ξέρω τι πιστεύεις, ο GNU/Emacs πάντως δεν έχει αδυναμίες...

--
 Μιχάλης Ιατρού