programmers text editor

Neon Absentius absent at sdf.lonestar.org
Sun Sep 25 17:16:06 EEST 2005

On Sun, Sep 25, 2005 at 11:31:58AM +0300, Antonios Christofides wrote:

> Θα διαφωνήσω. Δυστυχώς αν το κάνεις αυτό τα κριτήριά σου θα είναι αυτά
> του αρχαρίου και όχι αυτά του έμπειρου. Π.χ. ο αρχάριος μπορεί να κρίνει
> ότι τα keybindings αμφότερων των editor δεν είναι καλά, αφού του είναι
> δύσκολο να τα συνηθίσει. Αν δεν του εξηγήσει κάποιος έμπειρος ότι τα
> keybindings αμφότερων είναι καλύτερα από αυτά του notepad, δεν
> πρόκειται να το μαντέψει μόνος του. Αλλά ακόμα κι αν ένας έμπειρος
> εξηγήσει ό,τι μπορεί, δεν μπορεί να εξηγήσει τι βρίσκεται στη συνολική
> αίσθηση του editor που τον κάνει καλύτερο.

Δεν ξέρω τι γίνεται στον vi και τους κλώνους του αλλά στον Εμάξ τα
πάντα είναι customizable συμπεριλαμβανομένων φυσικά και των
keybindings.  Τα default bindings έχουν μια φιλοσοφία και μια λογική
(κάποιοι λένε επιστήμη) που τα στηρίζει και γενικά είναι καλή ιδέα
να προσπαθήσεις να τα μάθεις, αλλά ... αν δεν γουστάρεις και πάλι
δεν πειράζει, μην τα μάθεις.  Μπορείς να πεις στον Εμαξ να
χρησιμοποιεί τα δικά σου (σίγουρα κατώτερα αλλά τεσπα) keybindings.
You don't have to like Emacs to like Emacs!

Για παράδειγμα υπάρχουν vi emulations αν νομίζεις ότι αυτά τα
keybindings είναι πιο βολικά.  Όσον αφορά τα C-V, C-S, C-X και
λοιπές ασυναρτησίες υπάρχουν κάμποσα πακέτα που κάνουν τον Εμαξ
να συμπεριφέρεται σύμφωνα με το (so-called) standard.  Η μεγαλύτερη
ιεροσυλία διαπράτεται εδώ

http://www.dur.ac.uk/p.j.heslin/Software/Emacs/Easymacs/

Αντιγράφω από το παραπάνω URL

,----
| Easymacs is an easy-to-learn, one-size-fits-all configuration for
| new users of GNU Emacs. It sets up key bindings that conform to a
| common denominator of the Gnome/KDE/OS X/Microsoft Windows human
| interface guidelines, and provides function-key bindings for other
| powerful Emacs features. It is fully documented, and the new user
| can productively edit text right away, without going through the
| Emacs tutorial. Many commonly-used functions can be accessed
| without having to learn the "chords", or multiple keystrokes that
| Emacs uses by default.
`----

Κάτι παρόμοιο αλλά λιγότερο δραστικό είναι το "cua-mode" που είναι
bultin στο CVS version του emacs αλλά για προηγούμενες εκδόσεις
πρέπει να το εγκαταστήσεις μόνος σου.  Ρίξτε μια ματιά εδώ:

http://www.emacswiki.org/cgi-bin/wiki/CuaMode

Το cua-mode (όπως και όλες τις άλλες modes) μπορείς να το
ενεργοποιήσεις και απενεργοποιήσεις κατά βούληση.

ΕΝΒ

--
Everyone is so overwhelmed by the hospitality. And so many of the
people in the arena here, you know, were underprivileged anyway, so