Pio file system gia taxytita

Stella Korakaki skor at hellug.gr
Sun Oct 30 02:24:36 EEST 2005

Νομίζω οτι για linux οι καλύτερες λύσεις ειναι ext3 ή reiserfs.
Δοκίμασα πριν 2 χρονια το xfs κι ενω στην αρχη εβλεπα το μηχανημα να
πετάει (συγκεκριμενα μετα απο βιαια reboots), καποια στιγμη αρχισα να
χανω καποια αρχεια μου...  Ισως η τοτε version του xfs, ίσως καποιο
λαθος δικο μου... δε ξερω. Μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντύπωση βεβαια το
ποσο γρήγορα ξεκίναγε το pc αν το ειχα κλεισει χωρις shutdown.
Οταν το προβλημα εγινε εντονο... ειπα να δοκιμασω κατι αλλο. Απο καποια
benchmarks που ειχα δει τοτε το xfs και το jfs φαινόταν να εχουν το
καλυτερο performance. Οποτε μετα την αποτυχια (κατα με) του xfs
δοκιμασα το jfs. Δε θυμαμαι τί ακριβώς ήταν αυτο που μ'εκανε να το
βγάλω και να γυρίσω σε ext3 αλλα σίγουρα ειχα συναντησει προβληματα.

Τελικά πιστεύω οτι xfs και jfs ειναι πολυ καλα αλλα για το περβάλλον
για το οποιο αρχικα σχεδιάστικαν. To xfs σε IRIX καθώς και το jfs σε AIX
πετανε και ειναι πολυ σταθερα(αυτο θα'λειπε!).

Πλέον σιγά σιγά το γυρίζω σε reiserfs, ειμαι πολυ ευχαριστημενη, δεν
εχω συναντήσει προβλήματα, και σε αντίθεση με το ext3 μου επιτρέπει να
κανω resize partitions πανω απο lvm χωρις να κανω umount.

Με το reiser4 δεν ξερω τι γινεται... στο site τους δείχνουν παντως οτι
ειναι πολυ πιο γρήγορο σε καποιες περιπτώσεις απο το το reseirfs3 και
απο τα υπολοιπα fs ...

Στέλλα