sound isa

Theodoros V. Kalamatianos thkala at softlab.ece.ntua.gr
Mon Oct 24 00:56:47 EEST 2005

On Sat, 22 Oct 2005, comzeradd wrote:

> έχω σ' ένα παλιό υπολογιστή μια κάρτα ήχου ISA.
>
> το alsaconf τη βρίσκει ως es968 - ESS PnP AudioDrive
> (και πράγματι αυτή είναι),
> αλλά όταν πάει να φορτώσει το module (snd-es968)
> παίρνω το λάθος:
> "no such device", κλπ...
>
> προφανώς, στη συνέχεια δεν δουλεύει ούτε το alsamixer.
>
> γιατί; αφού τη βρίσκει μόνο του πως γίνεται να μην
> φορτώνει τον driver?

ESS AudioDrive... αααχ... άλλες εποχές...

Αν θυμάμαι καλά οι PnP ISA κάρτες πρέπει να αρχικοποιηθούν (i.e. να
αποκτήσουν IRQ και DMA settings) κατά το boot πριν μπορέσει να τις
χρησιμοποιήσει ο kernel. Στην εποχή των 2.2.x πυρήνων αυτό γινόταν με τα
isapnptools, αλλά δεν ξέρω κατά πόσον χρειάζονται στους μοντέρνους
πυρήνες, καθώς θυμάμαι ότι αυτοί έχουν κάποια σχετικά options κατά το
χτίσιμό τους (που όμως νομίζω πως είναι off εξ ορισμού). Είμαι κατά 99%
σίγουρος πως πρόκειται για πρόβλημα initialisation της κάρτας. Θα το
επιβεβαιώσεις αν η κάρτα εντοπιζεται χωρίς πρόβλημα αν φορτώσεις με μια
δισκέτα DOS τους driver της και μετά κάνεις warm reboot (ctrl-alt-del,
όχι με το reset button) σε Linux.

Το alsaconf μάλλον βρίσκει την κάρτα ψάχνοντας κατευθείαν στο ISA bus για
PnP κάρτες - αυτό δεν σημαίνει ότι η κάρτα είναι και αρχικοποιημένη.

Πιθανότατα θα χρειαστείς είτε τα isapnptools είτε κάποιο option στο config
του kernel σου. Δες μήπως και το snd-es968 module έχει τίποτα σχετικά
options.

Ελπίζω να βοήθησα...