windows directories me ellhnikous xarakthres

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Oct 8 02:28:06 EEST 2005

On 2005-10-08 01:21, Nikos Kanellopoulos <kanellopoulos.nikos at gmail.com> wrote:

> Εγώ Γιώργο έβλεπα ερωτηματικά με utf8=true (σε vfat) στο SuSE 9.3 οπότε το
> γύρισα στο παλιό καλό iocharset=iso8859-7 κι έπαιξε. Όμως η ταξινόμηση των
> αρχείων είναι για κλάματα: ελληνικά ονόματα αρχείων ανακατεμένα με αγγλικά
> στο ls και π.χ. "Δάντης" πριν από "Βόσσου". Αυτό δεν συνέβαινε παλιά όσο
> θυμάμαι. Τί μπορεί να φταίει;

Το LC_COLLATE κανονίζει με ποια σειρά θα ταξινομούνται τα ονόματα.  Ετσι
αν π.χ. έχεις LC_COLLATE=en_US.XXX τα ελληνικά ονόματα δεν ταξινομούνται
σωστά.  Εχω ξαναπεί κάποια στιγμή στη λίστα ότι ο συνδυασμός που
χρησιμοποιώ εγώ εδώ και σχεδόν μια δεκαετία πλέον είναι:

	LC_LANG=el_GR
	LC_CTYPE=el_GR.ISO8859-7
	LC_COLLATE=el_GR.ISO8859-7

Μάλλον δεν πέτυχες κανένα τέτοιο post.  Για δοκίμασε με τις παρακάτω
εντολές π.χ. στο .bashrc σου:

	_junk=''		# Silence any 'unset var' warnings
	unset _junk LANG $(env | sed -ne '/^LC_[A-Z]*/ s/^\([^=]*\)=.*/\1/p')
	export LANG='el_GR'
	export LC_CTYPE='el_GR.ISO8859-7'
	export LC_COLLATE='el_GR.ISO8859-7'

Ετσι έχω αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα στο 99% των κειμένων και
εργασιών που κάνω εγώ, κι όταν χρειάζεται UTF-8 support ανοίγω κάποιο
UTF-enabled xterm.

- Γιώργος