programmers text editor

Nick Demou (enLogic) ndemou at enlogic.gr
Thu Oct 6 10:05:05 EEST 2005

Antonis Kanavouras wrote:
> [...]
> C, perl, Java, javascript και -φεύ- Visual Basic, έχοντας
> χρησιμοποιήσει GNUEmacs, vim, pico (nai re pico, mh varate oloi mazi,
> enas enas...), joe (nai re, joe klp o.π.) Ultraedit (se windows), μη
> κρύβοντας την -ατεκμηρίωτη- προτίμησή μου στον vim έναντι του Emacs
> (δυο πράγματα δεν θα καταφέρω ποτέ να τεκμηριώσω: 1. Γιατί προτιμώ
> vim κι όχι  Emacs και 2. Γιατί ερωτεύτητκα τη γυναίκα μου και όχι
> κάποια άλλη) καταγράφω μερικές παρατηρήσεις εν είδει θεοσοφικών
> αποφάνσεων σε 2ο πρόσωπο και συνεκδοχικά:
>
> -Κανένας editor δεν σε βοηθά να γίνεις παραγωγικότερος.

Δεν ξέρω γιατί σκοτώνονται οι άλλοι εγώ πάντως δεν εψάχνα για τον μαγικό
editor που θα με κάνει super-προγραμματιστή. Απλά είμαι πρωτάρης στο
desktop linux και δεν ξέρω τι μπορώ να εγκαταστήσω που θα μου προσφέρει
τα εξής επιπλέον χαρακτηριστικά σε σχέση με τους απολύτως βασικούς
editor τύπου notepad:

1) θέλω να κάνω search & search-and-replace με υποστήριξη reg-exps και
στο τρέχον κείμενο αλλά ΚΑΙ σε πολά αρχεία ταυτόχρονα
2) θέλω να έχω syntax highlighting (γιατί είμαι άνθρωπος και κάνω
τυπογραφικά λάθη τα οποία χαρά μου είναι αν κατά μεγάλο ποσοστό τα
καταλαβαίνω πριν το compile ή το debuging)
3) θέλω να κάνω compare (diff) κείμενα και να βλέπω το αποτέλεσμα και σε
μορφή diff αλλά και σε μορφή νηπιαγωγίου "κόκινο χρωματάκι για τις
διεγραμμένες γραμμούλες - πράσινο για τις νέες γραμμούλες" (γιατί μου
αρκεί να βλέπω κώδικοποιημένα texts τις 8 ώρες τις ημέρας δεν θέλω άλλο.
Είμαι και γέρος 35 χρονών, το μυαλό μου δεν τσουλάει όπως παλιά)
4) αν γίνετε όλα αυτά να είναι προσπελάσιμα ευκολα και απλά ακόμα
καλύτερα - αν δεν γίνετε θα το αντέξω (εδώ άντεξα τόσα χρόνια να δουλεύω
στο ανάπηρο command prompt του DOS και των windows 3,95,98,Me με
documentation που απευθήνετε μόνο σε εκπεδευμένους πιθήκους)

δοκίμασα το kdevelop - δεν βρήκα regexps - μήπως είναι κρυμένα? δεν
ξέρω. Δεν μου άνοιγε ένα αρχεία php (εμφάνιζε το run us dialog). Bug?
Κάποια μεγάλη χαζομάρα δική μου? Πάλι δεν ξέρω αλλά δεν θέλω να ασχοληθώ
άλλο μαζί του για την ώρα γιατί μου έβαλε πολές τρικλοποδιές στο
καλημέρα και με ψύχρανε.

τώρα δοκιμάζω τον emacs - διάβασα το tutorial, σημείωσα μερικά keyboard
shortcuts και μου φένεται ότι είναι Ο.Κ. αλλά ακόμα δεν είμαι σίγουρος
αν καλύπτει και τις 4εις ανάγκες που ανέφερα.

τώρα που έχω καλό hw και το gnome δεν αγκομαχά λέω να δω και το eclipse
(εχω αυτό το πρόβλημα κυκλοθυμίας: λατρεύω το command line αλλά
παθιάζομε όταν δω και ένα ωραίο GUI IDE. Ο γιατρός μου λέει ότι είναι
χαρακτηριολογικό - δύσκολο να το ξεπεράσω).

Γιατί δεν σκέφτομε τον vim? απλά έτυχε να ξεκοινήσω με τον emacs. Αν
αυτός δεν κάνει κάτι από τα 1,2,3 που είναι τα βασικά θα τον κοιτάξω και
τον vim.

? Παραγωγικότερος γίνεσαι όταν:
> α) Κάνεις καλή ανάλυση του ζητουμένου και καλό σχεδιασμό αλγορίθμων
> σε διάγραμμα ροής και ψευδοκώδικα. β) Είσαι σε καλή διάθεση.
 > γ) Κάνεις χρήση των σωστών δόσεων των κατάλληλων για σένα ψυχοτρόπων.
> (ιδιοσυγκρασιακά το πλέον ενδεδειγμένο για μένα αποδείχτηκε η καφεϊνη
> αλλά αυτό δεν είναι δεσμευτικό, ισχύει ό,τι και για τους editors).

δ) δουλέυεις σε ήσυχο μέρος μακριά από τύπους που θέλουν να σε διακόψουν
για να σου πουν κάτι που διάβασαν στην Esspresso

> [1] του οποίου το 50% των project submissions sto sourceforge
> απορρίφθηκαν με το λακωνικό "Stop kidding. Next time try not to be
> stupid"

LOL

Επίλογος:
"συγνώμη ρε παιδιά... δεν ήθελα να διμιουργήσω χάος, να μην εγκαταστήσω
και δοκιμάσω 100 editors ήθελα ο άμοιρος - ειδηκά αν το 80% από αυτούς
κρατάν τις δυνατότητες τους κρυμένες πίσω από ένα μακροσκελές man page
οπότε θες 1 ωρίτσα minimum μόνο για να δεις αν κάνει ή όχι αυτό που θες
(80 ώρες δεν έχω να διαθέσω στον ΣΚΟΠΟ"