[Ελαφρώς OT] Ξενικές λέξεις και γένη

Neon Absentius absent at sdf.lonestar.org
Mon Oct 3 15:39:53 EEST 2005

On Mon, Oct 03, 2005 at 02:54:11PM +0300, Giorgos Keramidas wrote:
>--- Πολλά και διάφορα.

Ένας γνωστός μου μου είπε κάποτε, "If somebody doesn't know
something you cannot convince them that they don't know, because
... they don't know."

Έχω την εντύπωση ότι επιχηρηματολογείς για χάρη και μόνο του
επιχειρήματος και όχι επειδή σε ενδιαφέρει να ξεκαθαρίσουμε τι
εννούμε, τι λέει ο καθένας μας, που διαφωνούμε και που --αν υπάρχουν
τέτοια σημεία -- συμφωνούμε.  Πιθανόν να έχεις την ίδια εντύπωση για
την δική μου συνεισφορά στον «διάλογο».  Όπως και νάχει τέτοιου
είδους διάλογος δεν με ενδιαφέρει.  Ειλικρινά.

Προτού τα παρατήσω θα κάνω μια τελευταία προσπάθεια.  Νομίζω ότι έχω
εξηγήσει τι λέω, αν υπάρχει κάτι στο οποίο ήμουν ασαφής διευκρίνησε
και θα προσπαθήσω να εξηγήσω.  Δεν είμαι σίγουρος ότι ξέρω τι λές
εσύ.  Σου έκανα συγκεκριμένες ερωτήσεις στις οποίες δεν απαντησες.
Αν σε ενδιαφέρει να καταλάβω την άποψή σου (ειλικρινά αυτό προσπαθώ
να κάνω, να δω αν υπάρχει κάποια συγκροτημένη άποψη πίσω από αυτά
που λές) απάντησε αν θέλεις σε αυτά που σε ρωτώ.  Συγκεκριμένα.  Έχω
τις εξής συγκεκριμένες ερωτήσεις.

α) Τι εννοείς «κατάρρευση της γλώσσας».

β) Όταν λές γλώσσα έννοείς το φαινόμενο της γλωσσικής επικοινωνίας
   εν γένει ή μια συγκεκριμένη γλώσσα, πχ την ελληνική.  Ανησυχείς
   δλδ, ότι θα «καταρεύσει» η ελληνική γλώσσα ή το σύνολο της
   γλωσσικής επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων.  Στις απαντήσεις σου μου
   φαίνεται ότι εναλλάσεις μεταξύ των δύο -- προφανώς διακριτών --
   εννοιών.

γ) Γιατί η εκφορά της γιαγιάς σου «αλλά όμως» είναι λάθος.

δ) Πιστεύεις ότι ο φιλόλογος ή ο γλωσσολόγος έχει τον ίδιο βαθμό
   κατανόησης της δομής της γλώσσας και των αποτελεσμάτων που θα
   έχει η η εισαγωγή ή απόρριψη γλωσσικών στοιχείων με τον βαθμό
   κατανόησης που έχει ο πολιτικός μηχανικός για τα αποτελέσματα που
   θα έχει η επιπλέον εισαγωγή ή η απόρριψη δομικών στοιχείων;

ε) Πιστεύεις ότι οι νόμοι του Νεύτωνα υπήρχαν προτού του διατυπώσει
   κάποιος;  Αν ναι ως τι υπήρχαν;

ζ) Τι ακριβώς εννοείς όταν λές «κανόνες γραμματικής και συντακτικού»;
   Αν δεν είναι διατυπωμένοι τότε τι είδους κανόνες είναι;

η) Πότε έγραψε τη Γραμματική του ο Τριανταφυλλίδης; Νομίζεις ότι
   είναι σήμερα ακριβής περιγραφή της ελληνικής γλώσσας; Νομίζεις
   ότι ήταν όταν την έγραψε;

θ) Αν η απάντηση στο (η) προηγούμενο αρνητική, τι σημαίνει αυτό: ότι
   η Γραμματική του δεν είναι ακριβής ή ότι οι ομιλητές είναι λάθος;

Αυτά.

--
Everyone is so overwhelmed by the hospitality. And so many of the
people in the arena here, you know, were underprivileged anyway, so