Iso 8859-7...

Σταύρος Γιαννούρης alby at freemail.gr
Sun Oct 2 00:10:29 EEST 2005

On Sat, 1 Oct 2005 23:16:12 +0000
basil <noxelia at gmail.com> wrote:

> Λοιπον,
> ανοιγω αρχειο txt που ειχα αποθηκευσει στα windows με:

Σε WinXP πρέπει να μπορείς να πείς το notepad να αποθηκεύσει σε UTF-8
Νομίζω οτι το είδα κάπου. Φυσικά αυτό είναι άσχετο με την περίπτωσή μας
εφόσον by default αποθηκεύει σε cp1253...

> Κατοπιν με gedit δημιουργω αρχειο με μια φραση στα ελληνικα, με ρωταει οταν
> πατω το κουμπι αποθηκευση για κωδικοποιηση ,σωζω μια κοπια utf8 και μια
> iso8859-7 .
> ανοιγω το iso αρχειο :
> -gedit : ελληνικα (μαλλον κραταει καπου πληρογοριες για τα αρχεια που εχουν
> δημιουργηθει με gedit και τις κωδικοποιησεις τους γιατι αφου μετονομασα το
> αρχειο παλι δεν εβλεπα ελληνικα....)
> -kedit : αλαμπουρνεζικα

Στο gedit μπορείς να ορίσεις την κωδικοποίηση του κειμένου κατά το άνοιγμά
του. Όχι όταν το ανοίγεις με διπλό κλίκ, αλλά από το αρχείο->άνοιγμα...

Φαντάζομαι ότι το ίδιο θα συμβαίνει και με το kedit, αλλά δεν το έχω εδώ για να το
κοιτάξω. Ίσως βέβαια θα έπρεπε να το εντόπιζαν από μόνα τους, αλλά αυτό είναι
αλλουνού παπά ευαγγέλιο.

> -vi : αλαμπουρνεζικα

Το vi(m) (ξέρω ότι) χρησιμοποιεί την κωδικοσελίδα του περιβάλλοντος. Δηλαδή
από ότι φαίνεται για σένα είναι LANG=el_GR.utf8 ( ή el_GR.UTF-8 )

Για δοκίμασε να το ανοίξεις με LANG=el_GR vi arxeio_iso.txt

Ίσως να υπάρχει και άλλος τρόπος αλλά αυτό θα μας το πούν οι vim gurus
της λίστας. :Ρ

> -openoffice : αλαμπουρνεζικα (ΔΕ με ρωτησε για κωδικοποιηση οπως πριν)

Δεν ξέρω/δεν απαντώ

> στο utf8  αρχειο σε ολους τους παραπανω editors ειδα ελληνικα...
>
> Επισης δημιουργησα αρχειο με kedit και βλεποταν παντου αφου η κωδικοποιηση
> ειναι utf8.
>

> Δηλαδη τι πρεπει να κανω για να βλεπω iso8859-7 αρχεια κειμενου???

Σε ένα πιο γενικό σημείωμα, εαν δεν έχεις κάποια εφαρμογή που δεν μπορεί να
διαβάσει/γράψει unicode, καλό είναι να μετατρέπεις τα αρχεία σου σε utf8 σιγά σιγά.
Έτσι θα είσαι σίγουρος οτι θα διαβάζονται από όλους και θα παίζουν παντού.

Stavros Giannouris                          Jabber: stavrosg at jabber.org

"Hello. I'm a signature virus.
Just copy me to your signature  to help me spread"