Ακόμα νεότερα:Slackware 10.1 και Ελληνοποίηση

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Tue May 31 08:48:26 EEST 2005

> 1.Πως θα ορίσω την εντολή alias xterm='xterm -lc' ώστε να εκτελείται
> αυτόματα
> όπως τα άλλα aliases που υπάρχουν στο συστημά μου. π.χ το alias
> dir='...........'
Εξαρτάται αν θες η ψευδωνύμηση να έχει ισχύ για ένα χρήστη ή για όλο το
σύστημα.
Για να έχει ισχύ για ένα χρήστη μόνο το βάζεις στο .bashrc του
συγκεκριμένου
χρήστη. Κάποια όμως πρέπει να έχουν καθολική ισχύ οπότε τα βάζεις στο
/etc/profile
Εγώ στο slackwareάκι μου έχω el_GR για μένα και C για το root αλλά όλοι
έχουν (/etc/profile)
      alias mc='mc -a'
      alias mcedit='mcedit -a'
      alias xterm='xterm -lc'
αφού όλοι πρέπει να μπορούν να βλέπουν (στην κονσόλα) τον mc (του οποίου τα
περιγράμματα δε φαίνονται καλά με ελληνική γραμματοσειρά), και όλοι θα
πρέπει
να μπορούν να δουν τα ελληνικά ονόματα αρχείων στο xterm

Ειδικά για το xterm, αν χρησιμοποιείς konsole ή gnome terminal (τα οποία
xterm τρέχουν για την απεικόνιση του τερματικού) μπορείς να τα ρυθμίσεις
να τρέχουν την εντολή xterm -lc

Ακόμα με LANG=el_GR.UTF-8; xterm -lc μπορείς να έχεις ένα unicode τερματικό
αν σου χρειαστεί κάπου, χωρίς ν' αλλάξεις το σύστημά σου.

> 2. Στο /etc/profile.d/lang.sh  όρισα export LANG=el_GR. Μου είχε
> προταθεί να
> ορίσω και export LC_CTYPE=el_GR ή ακόμα καλύτερα export LC_ALL=el_GR. Τι
> από
> τα παραπάνω δύο να ορίσω και παίζει ρόλο αν πρέπει να βρίσκονται πάνω ή
> κάτω
> από το export LANG=el_GR;
το LANG σημαίνει όλα αυτά, σε περίπτωση που δε θές να έχεις τα πάντα στα
ελληνικά. Για παράδειγμα με
LC_CTYPE=el_GR
LC_MESSAGES=en_US ή C
γράφεις και βλέπεις ελληνικά χωρίς τα μηνύματα των εφαρμογών να είναι στα
ελληνικά
ή ακόμα με LC_NUMERIC=C γλυτώνεις από το ενοχλητικό να σου βάζει , για
υποδιαστολή
(όπως κανονικά μεν είναι στα ελληνικά, αλλά πολλές εφαρμογές μπερδεύονται).
Για να μην τα γράφεις ένα ένα πάντως παίζει και το LC_ALL