udev και hotplug ερωτήσεις

P. Christeas p_christ at hol.gr
Wed May 4 18:19:01 EEST 2005

Στις Τετάρτη 04 Μάιος 2005 11:11 μμ, ο/η Giannis Papadopoulos έγραψε:
> Θα γινόταν χαμός, μια και η συσκευές θα γινόταν mount όπως να ναι σε
> κάθε σύστημα.
Ίσως να μην έγινα απόλυτα σαφής..

> Το υπάρχον σύστημα, δηλ mounts των συσκευών σε default mount points και
> δημιουργία soft links ανάλογα με τα κέφια του χρήστη είναι η καλύτερη λύση.
Περίπου αυτό λέω κι εγώ:
Με  κάποια προσπάθεια που είχα κάνει να εκμεταλλευτώ αυτά τα scripts,
χρησιμοποίησα τον "πίνακα" ώστε οι γνωστές συσκευές, εκτός από το /dev/sd? να
έχουν και ένα πιό συγκεκριμένο όνομα.
Επιτρέπεται πάντα οι συσκευές να έχουν 2 και 3 /dev entries.

> Έτσι, σε κάθε μηχάνημα θα ξέρεις ότι το usb disk θα γίνεται mount στο
> /dev/sd*.
Το πρόβλημα με αυτό το σύστημα είναι οτι το /dev/sda είναι ο πρώτος δίσκος που
συνδέθηκε, το /dev/sdb ο δεύτερος κλπ. Όπως και το /dev/mouse0 το πρώτο
ποντίκι που βρέθηκε. Δεν συνδέουμε πάντα τον ίδιο δίσκο στο ίδιο usb port .
Συχνά εμείς θέλουμε ο 40-άρης Seagate δίσκος μας να είναι σε ένα σημείο
(/dev/sd_seag40, λέμε) , ο 80-άρης Hitachi με τα 4 partitions σε άλλο
(/dev/sd_hit_part2 ) κλπ. Γι αυτό και προτείνω στον πίνακα να δίνουμε
'ονόματα' στις συσκευές που έχουμε.

> Βέβαια, νομίζω θα ήταν καλύτερα για usb disks και sticks, να υπάρχει εξ
> ορισμού το usbhd* ή κάτι αντίστοιχο και για firewire το firehd κλπ κλπ
> ώστε να μην μπαίνουν όλα πια στο ρημάδι το scsi.
>
> Τέλος, για να μην αμπελοφιλοσοφώ, τα scripts πως τα αλλάζω ώστε όταν
> βλέπει έναν συγκεκριμένο usb δισκο να τρέχει το συγκεκριμένο script;
Αυτό μπορεί να εξαρτάται και από το distro σου. Ξέρω για το δικό μου, αλλά δεν
ξέρω στα άλλα αν είναι ίδιο..

> Κάπου είχα διαβάσει ότι πρέπει να μην τρέχεις script, αλλά statically
> linked προγράμματα. Ισχύει;
Ισχύει. Το πρόγραμμα που εκτελείται τώρα είναι το hotplugd, αν θυμάμαι καλά.
Αυτό αναλαμβάνει να τρέξει τα scripts.