Ðñüâëçìá óôçí áëëáãÞ ìåãÝèïõò (resize) ôïõ óêëçñïý äßóêïõ

Πιστιόλης Κωνσταντίνος pistiolis at ts.sch.gr
Mon Mar 28 09:21:24 EEST 2005

Την Sat, 26 Mar 2005 15:34:08 +0000,ο(η) vasilis vardaloupas
<vtrigas at hotmail.com> έγραψε/wrote:

> Αγόρασα πρόσφατα ένα δίσκο για να βάλω τα αρχεία μου και αποφάσισα να
> εγκαταστήσω και σε χώρο των 10 Gb το Mandrake 10.1, για να μπορέσω να
> εγκαταστήσω το Mandrake εγκατέστησα το partition magic 8.0 αλλά μου
> δείχνει
> ότι ο σκληρός δίσκος είναι dynamic αντί για NTFS ενώ στους οδηγούς του My
> Computer τον δείχνει κανονικά san NTFS.
Ώπα, εδώ τα λές λίγο μπερδεμένα. Στο my computer φυσικά και σου λέει ntfs.
Πρέπει
να λέει στο αριστερό μέρος κάτι σαν "δίσκος 0, δυναμικό, 30GB, με σύνδεση"
και δεξιά
να δείχνει οπτικά τα παρτίσιον του δίσκου και να λέει στο καθένα κάτι του
στύλ
"20 GB, ntfs, σε καλή κατάσταση". Προσοχή, οι κατατμήσεις linux είναι
άγνωστες
Υποθέτω ότι δεν κάνεις εδώ λάθος...
> Εντωμεταξύ o Partition Magic δεν μου
> δίνει δικαίωμα να το κάνω αλλαγή μεγέθους (resize) και μου βγάζει το
> μήνυμα
> Φαντάζομαι ότι θα πρέπει να κάνω Buck up τα αρχεία μου (πράμα δύσκολο)
> και
> να κάνω format τον δίσκο από την αρχή.
Λοιπόν το dynamic disk είναι μια παπαριά της μίκρο-μαλακίας με το οποίο
παραλίγο
να χάσω κι εγώ δίσκο μια φορά. Για να δουλέψουν τα μη microsoft εργαλεία
διαχείρισης
δίσκων, θα πρέπει να μετατρέψεις το δίσκο σε βασικό (από τα windows, my
computer, manage)
1. Αν έχεις RAID όμως δεν παίζει με βασικούς δίσκους και μετά θα πρέπει να
το ξανακάνεις
δυναμικό.
2. Εγώ πάντως είχα κάνει βασικό ένα δίσκο από άλλο πρόγραμμα (νομίζω
partition commander)
και ενώ τα δεδομένα ήταν μια χαρά και μπορούσα να τα δω, δεν ξεκινούσαν τα
win (@#$%%$@%)
3. Όταν μετατρέπεις ένα δίσκο σε δυναμικό, υποτίθεται ότι σου κάνει
απροσπέλαστα τα
παλιότερα λειτουργικά (εννοείται win98 κλπ, αφού για τη μικρο-μαλακία δεν
υπάρχουν άλλα
λειτουργικά). Το linux βέβαια το έχω δει να ξεκινά με lilo από δυναμικό
δίσκο αλλά δεν
ξέρω άλλες λεπτομέρειες.

> Θα ήθελα να ρωτήσω εάν γίνεται με Fdisk χωρίς να χάσω τα δεδομένα και
> χωρίς
> να χρειαστεί ……να βγω σεργιάνι να βρω που θα κάνω αντίγραφα του δίσκου
> μου…
> και γενικά μία εύκολη λύση…………
> ή εάν γίνεται μέσα από την εγκατάσταση του Mandrake ...... (το ρισκάρω
> μήπως;;;;;)
Ώπα πάλι, το fdisk αλλάζει το partition table του δίσκου όχι το filesystem.
Πριν μικρύνεις ένα partition, πρέπει να μικρύνεις το σύστημα αρχείων που
έχει μέσα. Αν θυμάμαι καλά το fdisk δεν κάνει resize.

Ακόμα, αν ο δίσκος έχει δεδομένα δεν μπορείς να παίζεις με τα partition
χωρίς
backup. Τι θα γίνει αν, ας πούμε, την ώρα που μικραίνεις το ntfs partition
κοπεί το
ρεύμα;