dual 64bit

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Thu Mar 3 10:12:24 EET 2005

Athanasios Sidiropoylos wrote:

> Oso anafora tous diskous... pou sou protinane SCSI. Nai ajizei. Gia ton
> disko me to litourgiko sistima toulaxiston (/ /usr /opt
> /ta_panta_ektos_to_home) ajizei. H toulaxiston enas raptor. H diafora
> ston xrono pou kanei na jekinisei ena programa otan patiseis to enter h
> otan kaneis clik me to pontikh.... einai parapano apo ais8ith (rwta ki
> emena pou anagkastika kai exw ta panta sxedon ektos tou /home se IDE
> logo blabhs). Twra gia to /home an 8es na kaneis oikonomia pare kana dyo
> diakosarides me 100 euro kai eisai ok.

Άρα, είναι σκοπιμότερο να ανοίγει γρήγορα το gimp παρά να ανοίγουν και
να σώζονται γρήγορα τα images των 40-200MB; Να ξεκινάει πιο γρήγορα το
ardour και, δε βαριέσαι, ας μην μπορώ να κάνω playback πάνω από 30
κανάλια ή record πάνω από 6; Να αρχίζει σφαίρα το kino κι ας κάνει drop
τα μισά frames όταν κάνω capture από IEEE1394;
Μάλλον δε λαμβάνεις υπ' όψη καθόλου τις πιθανές διαφορετικές χρήσεις
ενός υπολογιστή. Υπάρχουν *πολλές* περιπτώσεις στις οποίες δε σε
απασχολεί τόσο το application startup overhead αλλά σε απασχολεί ΠΟΛΥ η
ταχύτητα εγγραφής/ανάγνωσης τον δεδομένων των εφαρμογών. Ειδικά σε
realtime εφαρμογές. ΔΕΝ είναι πλέον όλοι οι υπολογιστές που τρέχουν
Linux/BSD/whateverOS servers.
Πέραν και αυτού, έχω την εντύπωση ότι μια λύση s/w RAID με SATA δισκάκια
πρέπει σήμερα να δίνει τη βέλτιστη σχέση κόστους/επιδόσεων. Οι SATA
controllers έχουν πολύ μικρότερο overhead από τους ATA, και οι επιδόσεις
ενός SATA setup είναι πλέον συγκρίσιμες με ένα αντίστοιχο SCSI ενώ το
κόστος είναι αισθητά χαμηλότερο. Υπάρχει βέβαια το θέμα της ωριμότητας
των drivers (σε ένα σχετικό πείραμα που έκανα πρόσφατα με τον 2.6.10
κέρνουλα αντιμετώπισα διάφορα προβλήματα με έναν από τους 2 SATA
controllers που είχα) αλλά αν επιλέξεις προσεκτικά το κοντρολλέρι σου
όλα θα πάνε καλά!

Α.