synentey3h Theo de Raadt

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Jun 22 11:47:52 EEST 2005

On 2005-06-22 09:43, Antonios Anastasiadis <antonakis at gmail.com> wrote:
> Να έχεις υπ'όψιν σου οτι τα security patches φτιάχνουν τα
> vulnerabilities που έχουν ήδη βρεθεί,και σε καμία περίπτωση δέν
> μπορείς να θεωρείσαι καλυμένος με αυτά και μόνο. Απλά ξέρεις οτι δέν
> έχεις τίποτα καλύτερο να κάνεις από το να τα βάλεις και να ελπίζεις
> οτι ο υπόλοιπος κώδικας είναι ασφαλής. Εκτός αν έχεις εμπεδώσει το
> μοντέλο του "proactive" (βρείτε μου την ελληνική λέξη γιατί δέ
> μού'ρχεται) security και η ασφάλεια έχει γίνει αυτοσκοπός, όπως στο
> openbsd: http://www.openbsd.org/security.html
>
> Και παρ'ολ'αυτά πάλι ποτέ δέν θα μπορείς να είσαι σίγουρος...

Το παράδειγμα που χρησιμοποιώ συνήθως εγώ για να περιγράψω το βασικό
πλεονέκτημα των λειτουργικών συστημάτων τα οποία όντως αναπτύσσονται έτσι
που να είναι όσο πιο ασφαλή γίνεται είναι δανεισμένο από τον ιατρικό κόσμο.

Η φράση "proactive security" μπορεί να αποδοθεί σχετικά καλά ως "προληπτική
ασφάλεια".  Η αντίθεση με την "θεραπεία"[1] συστημάτων που ήδη πάσχουν
γίνεται έτσι αρκετά πιο εμφανής και κατανοητή, ακόμα και για αυτούς που δεν
έχουν άμεσα σχέση με τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες της λειτουργίας ενός
μοντέρνου υπολογιστή.

[1] Ο όρος "θεραπεία" ταιριάζει γάντι και με την ιδέα που έχει ήδη ο κόσμος
    για τη δουλειά την οποία κάνει π.χ. ένα antivirus στον Windows κόσμο :P